פרסום ראשון

הניסיונות נכשלו: בפעם הראשונה לבני ברקים אין חוף נפרד

לאחר שנים שלתושבי ב"ב היה חוף נפרד בהרצליה, השנה, החוף נסגר והעירייה ניסתה למצוא חלופה בבת ים אך כשלה. בפעם הראשונה לא יהיה בבין הזמנים חוף נפרד • כל הפרטים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: סופית, לבני ברקים לא יהיה השנה חוף נפרד. החוף ההיסטורי של בני ברק - בהרצליה נסגר לאחר שהמגעים מול עיריית הרצליה על הכשרת החוף הנפרד עלו על שרטון, עיריית בני ברק הסבירה, כי אין לחץ והיא תכשיר את חוף בת ים. בשורה התחתונה, המו"מ עיריית בת ים לא צלח, ולראשונה לא יהיה לבני ברקים חוף נפרד וכשר בבין הזמנים.

כזכור, לפני כחודש פורסם לראשונה ב'כיכר השבת', כי לתושבי בני ברק אין חוף נפרד מסודר לימי חופשת בין הזמנים. בעיריית בני ברק עשו מאמצים כדי להסדיר את החוף בהרצליה, אולם בשל הקטנת שטח החוף הנפרד ובעיות צניעות מסוימות המו"מ לא צלח.

לאחר הכישלון, עיריית בני ברק ניסתה לסגור הסכם עם עיריית בת ים כדי שתכשיר את החוף הנפרד בתחומה לציבור החרדי. בדומה למו"מ עם הרצליה גם בבת ים הניסיונות כשלו.

כעת, שבועות ספורים לפני תחילת בין הזמנים של בחורי הישיבות והאברכים, ועדיין אין חוף מסודר, זאת לראשונה בתולדות העיר בני ברק - בשל הדרישות המחמירות של רבני העיר.

תושבי בני ברק טוענים, כי "המצב הקיים גורם לכך שבחורי ישיבות ובנות הסמינרים נוסעים בקווים הרגילים לתל אביב לחוף שרתון, ורואים פריצות באופן הגרוע ביותר, משום שאין נסיעות ישירות מהעיר בני ברק לתל אביב לחוף הנפרד חוף שרתון".

אברך ירושלמי ששוחח עם 'כיכר' מספר: "אני נוהג לנסוע מידי שנה במשך קרוב ל-13 שנה לבני ברק לחופש אני מחליף את הדירה ושוהה בבני ברק מספר ימים. השנה לא אעשה זאת משום שאין חוף נפרד. היתרון היחיד של העיר בני ברק הוא החוף הנפרד הסמוך לה. החוף הנפרד לא קיבל הכשר ואין הסעות גם לא להרצליה, אני מבטל את הנסיעה הקבועה לבני-ברק לבין הזמנים וכך יעשו עוד רבים כמוני".

תושב בני ברקי אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מחוסר ברירה, תושבי העיר בני ברק יגיעו לחופי הים בתחבורה ציבורית אבל לא באוטובוס ישיר, אלא דרך הערים החילוניות קרי רמת גן ותל אביב - עומס בלתי צפוי כפי שקורה בימי שישי האחרונים".

"המריבות והבלאגן באוטובוסים בגלל זה הם גדולים וכפי שאתם רואים לצערי אפילו בתוך קווי התחבורה החרדיים יש בלגן, אז תחשבו בתוך קווי התחבורה של הציבור הכללי איזה בלאגן יהיה כשיש 2 מגזרים", טוען התושב.

יש לומר בהגינות, כי עיריית בני ברק עשתה הכל כדי להסדיר חוף נפרד והסכימה לשלם על כך מאות אלפי שקלים, הבעיה היחידה היא הבעיה ההלכתית, בעיית הצניעות שעליה הרבנים לא מתפשרים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בעירייה לא שוקטים על השמרים. וכאות פיצוי לתושביה המאוכזבים שלא יהיה להם היכן להתרענן בימים הלוהטים הם מתכננים פעילות אחרת שתפצה על הים.

לשאלת 'כיכר השבת', מדוע שהעירייה לא תפעיל קווי תחבורה ישירים לשרתון, אמר גורם בעיר, "עיריית בני ברק לא תבקש ממשרד התחבורה להפעיל קווי תחבורה היות ויש מחלוקת בין הפוסקים הליטאים שמחוסר ברירה מתירים ללכת לחוף שרתון לפוסקים החסידים שאוסרים לגמרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר