שכחו מרעש לבן: רעש ורוד יכול להיות הפתרון לנדודי שינה

הפתרון הטוב ביותר להפרעות שינה הוא רעש לבן - רעש מונוטוני (כדוגמת צלילי מאוורר) שמנטרל את כל רחשי הרקע שמפריעים לכם להרדם. כעת, מסתבר שיש אלטרנטיבה בריאה יותר: רעש ורוד (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כל מי שסבל אי פעם מלילה ללא שינה - או אפילו מכמה כאלו - ניסה ככל הנראה שורה של פתרונות שלכאורה מובילים לשינה טובה יותר, מהמנעות מקפאין מספר שעות לפני הכניסה למיטה, החלפת הסדינים בנוחים ויקרים יותר ואפילו שתיית חלב. אבל המומחים בנושא יודעים שיש פתרון אחר מעבר לפינה והוא טוב יותר - רעש לבן/

רעש לבן הוא רעש מונוטוני ואחיד (כדוגמת צלילי מאוורר) שמנטרל את כל רחשי הרקע שמפריעים לכם להרדם (ומקובל להשתמש בו גם כדי להרדים תינוקות צרחניים). אך כעת, מסתבר כי הוא עשוי כבר לא להיות הפתרון הטוב ביותר, שכן יותר ויותר אנשים מנסים את הרעש הורוד.

מה זה רעש ורוד? בדומה לרעש לבן, זהו צליל שמתמשך ללא תכנון, הנועד להרגיע אנשים ולגרום להם לישון. ההבדל העיקרי ברעש ורוד לעומת רעש לבן הוא עוצמת תדר הקול. רעש ורוד עובר בין תדרים גבוהים ונמוכים כדי לחקות צלילי טבע כמו גלי ים ​​או גשם מטפטף; רעש לבן נשמע יותר סטטי ונשאר באותה עוצמה כל הזמן. רעש ורוד נשמע מאוזן יותר ומרגיע יותר את האוזן האנושית.

מטרת הרעש הלבן והרעש הורוד היא לעזור בחסימת קולות חיצוניים, כמו תנועה ברחוב או שכנים רועשים, כדי להגביל את הפרעות השינה. שני סוגי הרעש משיגים זאת, אך רעש ורוד למעשה לוקח את הדברים צעד נוסף קדימה על ידי קידום שינה משקמת יותר. מחקרים מצאו כי רעש ורוד עוזר להפחית את פעילות גלי המוח ובכך מוביל לשינה יציבה יותר.

סביר להניח שכבר דאגתם אם 7 שעות שינה בלילה מספיקות לכם מבחינה בריאותית, אבל יש משהו נוסף לדאוג לגביו: איכות השינה יכולה להיות חשובה בדיוק כמו, אם לא יותר, מהכמות. עם זאת, קל לראות כיצד רעש ורוד עשוי להיות טוב יותר לשיפור שינה מאשר רעש לבן. אחרי הכל, אם אתם נרדמים אבל לא ישנים עמוק, רעש לבן רק פותר מחצית מבעיות השינה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר