הסרטון המקומם

ב'כחול לבן' מתנערים מלפיד: "נפלט לו משהו"

אנשי הקמפיין של 'כחול לבן' כועסים על הסרטון המסית נגד החרדים שיצר בכיר המפלגה יאיר לפיד, וטוענים: "הוא גרם לנו נזק"; היו"ר, בני גנץ, סיפק תגובה פושרת לסערה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באב תשע"ט | 05.08.19
הסרטון המסית (צילום: מתוך קמפיין הבחירות)

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גץ פרסם לפני זמן קצר, באיחור ניכר, תגובה פושרת לסרטון 'החרדים והכסף' של עמיתו למפלגה יאיר לפיד, בה הוא כביכול מתנער מהסגנון המסית והמפלג.

"בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם", צייץ גנץ, "אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם. עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכל".

בכירים ב'כחול לבן', לעומתו, השמיעו היום ביקורת קשה נגד עמיתם להנהגת המפלגה ח"כ יאיר לפיד, בעקבות סרטון ההסתה נגד החרדים שיצר והפיץ, הכולל מוטיבים אנטישמיים ברורים.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הסרטון מתאר שיחה דמיונית בתוך קבוצת וואטספ פנימית בה כביכול חברים, בין היתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפיו מהמפלגות החרדיות, שמוצגים כמי שסוחטים ממנו את "כל הכסף שיש לישראל" בתמורה לחסינות עבורו.

הנציגות החרדית הבכירה מיהרה לגנות את הרמיזות המכוערות, וכינתה אותן אנטישמיות, למרות שלפיד מצידו טען כי מדובר ב"סרטון הומוריסטי" בלבד וכי הוא לא בעד שנאה לחרדים, חלילה...

כעת מתברר, כי התעמולה המקוממת הזו - שפורסמה על ידי 'יש עתיד' ולא על ידי מטה הבחירות הרשמי של 'כחול לבן' - עוררה מחלוקת בתוך קמפיין הבחירות של המפלגה.

לפי הפרסום ב-ynet, גורם בכיר בכחול לבן אמר היום בעקבות הסערה שפרצה, כי "הסרטון של לפיד פורסם ללא ידיעתנו, והוא לא מקובל על מטה הבחירות של המפלגה. סרטון כזה גורם נזק - גם אם לפיד ואנשיו לא התכוונו לכך".

לפיד וגנץ. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ משה (בוגי) יעלון, מספר 3 במפלגה, הגיב לסרטון זה בריאיון לגלי צה"ל. "זה לא הסגנון שלי ולא של בני גנץ. נפלט לו (ללפיד) משהו, שנצטרך לברר בינינו. אנחנו לא בעד שיח של שנאה, לא בין יהודים לערבים, בין ימין לשמאל, בין אשכנזים למזרחים ובין דתיים, לא דתיים וחרדים", אמר.

"טרם הספקתי לשוחח עם לפיד בעניין", הוסיף יעלון. "אנחנו נלבן את זה, זה באמת לא הסגנון שלנו, אנחנו באים מתוך ראייה שצריך לאחד כי החוסן של מדינת ישראל במיוחד בימים האלה, בין י"ז בתמוז לט' באב, תמיד היה נפגע משנאת חינם ולא ממשהו אחר, ונמצא את הדרך לברר את זה".

גם ח"כ יועז הנדל הגיב לסרטון, וכתב: "אני לא אוהב אותו. השפה שלי אחרת. יש לנו ויכוח עקרוני עם החרדים בענייני דת ומדינה. הסרט מלכתחילה כוון נגד נתניהו והעובדה שהוא נסחט".

יצוין, כי יהדות התורה הפיקה היום סרטון משלה, כתגובה לזה של לפיד. גם בסרטון זה נראית התכתבות וואטספ מבוימת, בקבוצה שנושאת את השם 'כחול לבן - בלי הדלפות'.

הסרטון נפתח בכך שחברת הכנסת עמר ינקלביץ מוסרת מהקבוצה, כחשודה בהדלפה כלשהי - זאת כעקיצה לכך שהיא נכשלה בעבר בבדיקת פוליגרף על הדלפה של מידע מסביבת היו"ר בני גגץ, אליו היא מקורבת.

בין היתר, לפיד מוצג שם כמי שמנסה לשכנע ששנאת חרדים היא "מגנט מנדטים", ועמיתיו להנהגה נוטשים בתגובה את הקבוצה, אחד אחרי השני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר