הותר לפרסום

פסקו שיבושי ה-GPS שהסיטו מטוסים למודיעין עילית

תקוותם של עשרות אלפי התושבים בעיר מודיעין עילית להפסקת רעש המטוסים האדיר מעל ראשם, גם בשבת ובלילות, צפויה להתממש בקרוב באופן חלקי • כל הפרטים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הותר לפרסום: פסקו שיבושי ה-GPS בנמל התעופה בן גוריון, שגרמו לאחרונה לבעיות בנחיתת המטוסים ובשל כך להסטת מסלולם מעל שטחי יו"ש - כולל העיר מודיעין עילית.

ההערכות הן, כך לפי הפרסום הראשוני ב'כאן', כי השיבושים הללו נגרמו כתוצאה מפעילות של צבא רוסיה במזרח התיכון, בדגש על סוריה והאזור.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבועות האחרונים נחשפו תושבי מודיעין עילית לרעש עצום ממטוסים רבים שעוברים מעל העיר, בשל הסטת מסלול המטוסים, כולל בשעות הלילה ובמהלך השבתות.

ברשות שדות התעופה דחו את הטענות כי ההחלטה על כך נבעה מלחצם של תושבי העיר מודיעין הסמוכה, שהמטוסים עברו תחילה מעל בתיהם, וטענו כי הוחלט על כך מסיבות מקצועיות בלבד - בהן השיבושים המדוברים ב-GPS.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שהגיב לפניית 'כיכר השבת' באשר למטרד התושבים ולבעיית הכהנים בשל הטיסה הנמוכה מעל קברי קדמונים באזור, הסביר כי "מדובר בנתיב נחיתה חדש שהשימוש בו בתדירות הזו הוא זמני, ונוצר כתוצאה מאילוץ בשל שיבושי ה-gps שבאמצעותו בוצעו ההמראות והנחיתות בנתיב הרגיל".

"מערכת הביטחון", כתב השר, "מטפלת ברמות הכי גבוהות בשיבושי gps, וכשבעזרת השם הבעיה תיפתר, ההמראות והנחיתות יחזרו לנתיב הקודם - והנתיב החדש ישמש רק למקרים חריגים שבהם יהיה צורך מיוחד, כדוגמת ביצוע עבודות תחזוקה על המסלולים וכו', וברור שתדירות השימוש בו וההפרעה לתושבים תפחת בצורה דרסטית".

כעת, עם היעלמות השיבושים המטרידים מצד ה-GPS הרוסי, מקווים התושבים החרדים של מודיעין עילית שהשקט יחזור, אך מבירור שערך 'כיכר השבת' עולה, כי הדבר כלל אינו בטוח.

גורמי מקצוע במשרד התחבורה טוענים, בשיחה ל'כיכר', כי אכן צפויה בזמן הקרוב הפחתה בעומס הטיסות מעל העיר. עם זאת, נתיב התעופה הקיים יימשך - במתכונת נמוכה ממה שהיה בחודשים האחרונים, ובהתאם לפריסה של הנתיבים בסביבת נתב"ג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר