פרסום ראשון

החרדים נגד ישיבת 'הכותל': "מכינה צבאית בלב השכונה"

עשרות תושבים חרדים, ממצביעי 'יהדות התורה', צפויים להפגין מול עיריית בית שמש, בשל מה שהם מכנים "מחטף" של העירייה באישור הקצאה למכינה הקדם צבאית 'ידידיה' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
לימודים במכינה קדם-צבאית. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בוקר מתוח בבית שמש: עשרות חרדים תושבי שכונת בית שמש הוותיקה הנמנים על מצביעי 'יהדות התורה' צפויים להגיע הבוקר להפגין מול עיריית בית שמש, בשל מה שהם מכנים "מחטף" של העירייה באישור הקצאה למכינה הקדם צבאית 'ידידיה' שעל ידי ישיבת 'הכותל'.

על פי הפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת', בדיוק שייערך הבוקר (שלישי) בועדת ההקצאות, צפויה לאשר הועדה הקצאה לעמותת ישיבת הכותל עבור מכינה קדם צבאית בשכונת 'שיינפלד' שכונה דתית חרדית מעורבת בבית שמש הוותיקה.

תושבים חרדים טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הקצאה למכינה של 'סרוגים' מחוץ לעיר, מהווה פגיעה קשה בתושבים החרדים שמשוועים תקופה ארוכה להקצאה עבור מבני חינוך מינימליים לתושבי השכונה.

באסיפת חירום שנערכה הלילה בבית הגאון רבי שלמה פרטיג רבה של קריית הנציב המתחרדת בבית שמש הוחלט על התייצבות בני הקהילה הבוקר בשעה 10 ברחבת העירייה, בכדי למנוע את מה שהם מכנים "מחטף" להקצאת השטח.

התושבים טוענים כי הדיון בועדת ההקצאות היה אמור להיערך בשעה 13:00, על מנת להספיק לשמוע התנגדויות של התושבים, אך בהחלטה חד צדדית הקדימה העירייה את הדיון בועדה ל-11 בבוקר על מנת להעביר את ההקצאה למכינה מבלי לשמוע את התנגדויות התושבים.

עו"ד שלמה אייזנשטיין המייצג את תושבי השכונה שלח מכתב חריף ליועץ המשפטי וליו"ר ועדת ההקצאות נגד קיום הדיון בועדה, בעוד התושבים המתנגדים לא יספיקו להשמיע את התנגדותם.[

מ.ו. חרדי המתגורר בשכונה אמר ל'כיכר השבת' כי "זו שכונה מעורבת, שטח ההקצאה נמצא בשטח בין שכונה מעורבת לדתית, תושבי השכונה הדתית-שיינפלד והתושבים החרדים מתנגדים להקצאה עקב כך שאין שום שטחים נוספים להקצאות בעוד העמותה המבקשת בכלל מירושלים ובעוד שתושבי השכונות הסמוכות לא מקבלים הקצאות לצרכים בסיסיים ביותר כגון: גני ילדים, ובית הכנסת".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "וועדת ההקצאות היא וועדה מקצועית שרואה לנגד עיניה את כלל הצרכים של תושבי השכונה".

"הניסיון לייצר אווירת מלחמה היא לא נכונה, רוב תושבי השכונה חושבים ורוצים אחרת. עובדה לכך היא שבמהלך העשר השנים האחרונות הם לא קיבלו כלום מהשלטון הקודם וגם לא באו בטענות כלפיהם בנושא.

"עם זאת, העירייה ניהלה עם התושבים שיח כדי למצוא פתרון לבקשתם. לצערנו הם בחרו ללכת בדרך של מאבק והפגנות, דרך שלא משקפת את רצונם של רוב תושבי השכונה לחיות בשלום.

"לגופו של עניין מדובר בדיון על הקצאה זמנית למוסד חינוכי תורני שאנו בטוחים כי יתרום רבות לשכונה ומשקפות את הרצון המשותף שישמור על הסטטוס קוו והסדר הקיים בשכונות בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר