מעקב 'כיכר השבת'

בעיריית בית שמש: חרדים צעקו: 'מגיע לנו - בדין' • צפו

ההקצאה שאישרה היום עיריית בית שמש להקמת מכינה קדם-צבאית המגיעה מחוץ לעיר - בתוככי שכונה מעורבת - קוממה את התושבים החרדים, שהטיחו את טענותיהם הכואבות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נפתלי נ)

עשרות חרדים, תושבי שכונת בר אילן ב'בית שמש הוותיקה', הגיעו הבוקר לעירייה כדי להפגין נגד מה שהם מכנים "אפליית המגזר החרדי בשכונה" שלא זוכה להקצאות למבני חינוך, בעוד מכינה קדם-צבאית המגיעה מחוץ לעיר כן זכתה הבוקר להקצאה בשכונתם.

כפי שדווח הבוקר ב'כיכר השבת', ועדת ההקצאות בעירית בית שמש אכן אישרה היום הקצאה לעמותת 'ישיבת הכותל' המפעילה את המכינה הקדם צבאית 'ידידיה'. מיקום ההקצאה סוכם לשכונת 'שיינפלד' - שכונה דתית-חרדית מעורבת בעיר.

תושבים חרדים טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הקצאה למכינה של 'סרוגים', שאינם תושבי העיר, מהווה פגיעה קשה בתושבים החרדים המשוועים מזה תקופה ארוכה להקצאה עבור מבני חינוך מינימליים.

בשל כך כאמור התאספו עשרות אברכים מתושבי השכונה בבניין העירייה, וכאשר ראש העיר עליזה בלוךהגיעה למקום, הם הטיחו בפניה את טענותיהם הקשות ומצוקתם הכואבת.

אחד האברכים שהשתתף בהפגנה הסביר לאחר מכן, בשיחה ל'כיכר השבת': "זו שכונה מעורבת. תושבי 'שיינפלד', השכונה הדתית, והתושבים החרדים - מתנגדים להקצאה זאת כי אין שום שטחים נוספים להקצאות מתחייבות אחרות".

"העמותה המבקשת היא בכלל מירושלים, בעוד שתושבי השכונות הסמוכות לא מקבלים הקצאות לצרכים בסיסיים ביותר כמו גני ילדים ובתי כנסת", הוא מסיים במרירות.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "וועדת ההקצאות היא וועדה מקצועית שרואה לנגד עיניה את כלל הצרכים של תושבי השכונה. הניסיון לייצר אווירת מלחמה אינו נכון: רוב תושבי השכונה חושבים ורוצים אחרת. העובדה היא, שבמהלך עשר השנים האחרונות הם לא קיבלו כלום מהשלטון הקודם, וגם לא באו בטענות כלפיהם בנושא".

"עם זאת, העירייה ניהלה עם התושבים שיח, כדי למצוא פתרון לבקשתם. לצערנו הם בחרו ללכת בדרך של מאבק והפגנות, דרך שלא משקפת את רצונם של רוב תושבי השכונה לחיות בשלום".

העירייה מוסיפה: "לגופו של עניין - מדובר בדיון על הקצאה זמנית למוסד חינוכי תורני שאנו בטוחים כי יתרום רבות לשכונה, והדבר משקף את הרצון המשותף שישמור על הסטטוס קוו והסדר הקיים בשכונות בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר