שיח מפלג

אפקט לפיד: 43% מהשנאה ברשת - נגד חרדים

לאחר פרסום הסרטון על ידי יאיר לפיד כחלק מקמפיין כחול לבן, חלה עלייה בשיח השנאה נגד חרדים ברשתות החברתיות: "אמירה פוגענית שיוצאת ממנהיג מאותת שזה בסדר" (חרדים)

חרדים, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפיד הסית, הציבור החרדי כולו סובל מההשלכות: לאחר פרסום הסרטון, אותו כינו נבחרי ציבור חרדים כ'אנטישמי', בו הציג לפיד את החרדים כמי שמבקשים את כל הכסף של המדינה, חלה עליה באחוז שיח השנאה נגד הציבור החרדי ברשת.

יאיר לפיד עצמו הסביר בהמשך כי מדובר ב"בדיחה", אך נראה שאת הגולשים זה לא הצחיק, אלא הסית. לפי מדד השנאה של קרן ברל כצלנסון, 43% מכלל שיח השנאה ברשת אתמול, הופנה כלפי חרדים.

עוד עולה מהנתונים, שנוטרו מהבוקר עד לשעה זו, היום חלה ירידה קלה כאשר "רק" 39% משיח השנאה ברשת הופנתה כלפי חרדים.

הסרטון המסית (צילום מתוך קמפיין 'כחול לבן')

המדובר בעליה משמעותית בהסתה נגד החרדים, עליה המוסברת על ידי הקרן בפרסום הסרטון על ידי לפיד. לשם השוואה, ממוצע השיח החודשי נגד חרדים, עומד על 13 אחוז בדרך כלל.

ענת רוזיליו, מנהלת הזירה הציבורית בקרן ברל כצנלסון ומנהלת פרויקט דוח השנאה, הסבירה בראיון לרדיו 103fm כי לאחר אישור של מנהיג, יותר אנשים מאשרים גם לעצמם להתבטאות בשנאה כלפי האחר.

"אמירה פוגענית שיוצאת ממנהיג מאותת שזה בסדר", אמרה רוזיליו, שדיברה על כוחם הרב של המנהיגים, שעלול להיות מנוצל לרעה ולגרור הסתה כלפי אוכלוסיות מסוימות: "ישנם קודים שמרשים לאנשים לשנוא מגזרים שלמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר