שקרי 'מחוז ירושלים'

עו"ד הפלסטיני: "יחס המשטרה לחרדי - יותר גרוע מלערבי"

סאמר סלמאן, הפלסטיני משכונת עיסאוויה שבביתו 'בושלה' הסצנה הטלוויזיונית של מציאת הרובה, ופרקליטו - שוחחו עם 'כיכר השבת', בעת שבאו להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים. צפו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' באב תשע"ט | 07.08.19
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סאמר סלמאן, הפלסטיני מעיסאוויה שבביתו 'בושלה' הסצנה בסדרה 'מחוז ירושלים' של מציאת הנשק, הגיע היום (רביעי) למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים כדי להגיש תלונה על כך.

כזכור, אתמול חשף כתב 'הארץ' ניר חסון, כי שוטרים שתלו נשק בביתו של הפלסטיני, לצורך צילום קטע בסדרה ששודרה ב'כאן 11', בה הוצגה כביכול תפיסת נשק בביתו של תושב בעיסאוויה.

היום, מחוץ למשרדי המחלקה (מח"ש), סיפר סלמאן כי הבן שלו נפגע בעבר באורח קשה, עד כדי עיוורון מוחלט, כתוצאה מירי שוטרים, וקישר את זה לסצנה המבוימת והמפלילה: "מאז שזה קרה, אנחנו לא מתפקדים. הגשתי תלונה למח"ש בתיק הזה, אבל לא חקרו. כנראה הם החליטו להתנכל לנו, דרך הסדרה הזו, בגלל זה; שאנחנו מתעקשים כל הזמן שיתפסו את השוטר הזה שירה בילד".

"בהתחלה, כשהם באו וחיפשו לא הבנתי למה מתוך 20 אלף בני אדם, דווקא אלי באו? אני לא ידעתי שזה מהטלוויזיה, אני לא רגיל שבאים אצלי. בסוף הסכמתי שיכנסו, אבל לא שאלו אותי, רק אמרו לי שיש להם צו חיפוש".

סלמאן אף טען, כי "אתמול בבוקר מישהו התקשר אלי ממספר חסוי, ואומר לי 'לא כדאי לך לעשות רעש, עדיף לך לסגור את זה בפינה שקטה'. הבנתי מהרגע הראשון שזה אחד מהמשטרה. לא הסכמתי, והוא ניתק את הטלפון".

"אני רוצה לפנות לשופט עצמו, שחתם למשטרה על ה'צו חיפוש' אצלי, ולשאול", הוסיף סאמר בכעס: "על סמך מה עשית את זה? אבל קודם כל אני רוצה לשמוע ממח"ש, שלוקחים אחריות על הפגיעה בי. אני חושב שיש קשר בין אלה ששתלו לי את הנשק הזה לבין הפגיעה בבן שלי. התיק עוד מעט חמש שנים בבית המשפט, רק עכשיו העבירו אותנו לקבלת פיצוי מה'ביטוח לאומי'. הבטחנו לבן שלנו שנברר למה עשו לו את זה. אם עשה משהו - שיוכיחו את זה".

במסדרונות מח''ש
במסדרונות מח"ש
הגדלה

לדבריו, "הם פשוט משקרים. עכשיו אני גם מפחד שיבואו עוד כמה ימים, וישימו לי עוד משהו. מאיפה אני יודע מה יעשו לי עוד יומיים ויגידו 'הנה, מצאנו עוד משהו', ולהפיל עלי תיק סתם. מה שעשו לי, היה ממש עוול. בין יום, הפכתי לסוחר נשק ומשת"פ, כי בשכונה חושבים איך יכול להיות שתפסו נשק גדול אצל ערבי פלסטיני והוא לא נעצר או נלקח לחקירה. ככה אנשים מדברים, וזו סכנת חיים אמיתית".

אתה חושב שהחביאו נשק אצל מרשך, בגלל ש"היד קלה על ההדק" מול ערבים, פלסטינים? שאלנו את פרקליטו, עורך הדין ענר יקותיאל.

"אני רוצה להניח שליהודים לא היו עושים דבר כזה".

ולחרדי? הוספנו - בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' על פייק-סצנה נוספת בסדרה, כשהקרבן הוא אדם חרדי.

"יכול להיות שכן. אפשר גם לראות בסדרה עצמה, שהחרדים די מסומנים כאויב של המשטרה. אז לא הייתי מופתע אם היו עושים את זה גם לחרדים".

סאמר סלמאן

אפשר לסכם שלפי הסדרה הזו רק החרדים והערבים הם האויבים של המשטרה?

"בהחלט אפשר לומר. למרות שלא צפיתי בכל פרקי הסדרה, אבל ממה שצפיתי - זה בהחלט היה הרושם. אני גם יכול להגיד, שדי ניכר שהיחס לציבור החרדי הוא פחות טוב ופחות מתחשב גם מזה שישנו לציבור הערבי".

ובאופן כללי; אתה מרגיש שהערבים והחרדים הם סוג אחר של אזרחים מבחינת המשטרה?

"נראה לי שכן. אפשר לראות את גם בסדרה".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כפי שציינו אמש, אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה, ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם. יחד עם זאת נציין, כי הטענות על איזשהו קשר לעברו של נשוא החיפוש, חסרות כל אחיזה במציאות".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר