חשיפת 'כיכר השבת'

הסערה ב'אור ישראל': כמעט כל הבחורים שסולקו - הוחזרו

מלבד חמישה תלמידים, עליהם ידעו בוודאות כי הם מחזיקים בטלפון סלולארי, כל הבחורים שסולקו מישיבת 'אור ישראל' - הוחזרו • הגר"י רוזן מסר בפניהם שיעור, ומחה על חילול ה' שנגרם (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

מעקב 'כיכר השבת': בתקופה האחרונה סוקר בהרחבה ב'כיכר השבת' המאבק בישיבת 'אור ישראל', שהחל בסילוק תלמידים על החזקת פלאפון כשר והגיע לשיאו בחשיפת ההקלטה מדבריו של ראש הישיבה שהתבטא לתלמידים כי "הילדים שלהם ימותו".

בשבוע שעבר הודיע ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן לשמונים מתלמידי שיעור ב' כי הם מסולקים מהישיבה, לאחר שסירבו לשתף פעולה ולהוציא פירוט שיחות שיחשוף מי מבין התלמידים מחזיק בטלפון כשר.

במהלך הימים האחרונים, התנהל משא ומתן בין ההורים להנהלת הישיבה. רוב מוחלט של תלמידי הישיבה חזר לישיבה. התלמידים התבקשו לחשוף פירוט שיחות ממכשירי הטלפון שלהם, רובם סירבו.

חמישה תלמידים מתוך בני שיעור ב' שהתגלה כי הם בוודאות מחזיקים במכשיר נייד כשר סולקו לביתם. בישיבה משערים כי אם הם יחזרו ללמוד בישיבה, יהיה זה רק בזמן חורף הקרוב.

ראש הישיבה הרב רוזן מסר ועד לתלמידי השיעור שחזרו לישיבה ומחה בפניהם כי מה שנעשה כאן הוא חילול ה' עצום, וביזיון של תלמידי חכמים.

כזכור, לפני כשבוע כינס ראש הישיבה הגר"י רוזן את תלמידיו הסרבנים וציטט מספר משלי: "'משיב רעה תחת טובה לא תמוש רעה מביתו'. נתתי לכם הזדמנות, לכל אחד, לבוא ולהודות... שניים הודו".

כך סולקו התלמידים; ההקלטה המסעירה (תמונת הרב רוזן: ארכיון, באדיבות המצלם)

"כל אלו שהחזיקו פלאפונים בקיץ האחרון... איסור גזילה... כל מי שלקח פלאפון בקיץ, הוא באיסור 'קונם' (איסור ליהנות מנכסי ומממון הישיבה. א.ר.). אף אחד לא זז?", תהה הגר"י רוזן, ופנה לתלמיד אחר תלמיד בשמו: "היה לך פלאפון בישיבה או לא? היה. אז מה אתה יושב פה, אתה באיסור קונם. משוגע, קום וצא! אני צריך להמשיך הלאה עם השמות, או שתצאו לבד, אה? זה דבר מזיד".

ראש הישיבה, שנשמע נדהם מעקשנות תלמידיו, החריף את הטון: "תדעו לכם, הבנים שלכם ימותו! אתם משוגעים? אתם לא נורמלים? לכו. קומו מיד. הלאה, הלאה, הלאה".

"הרי בסופו של דבר, מי שיישאר פה, לא (רק) הבנים שלו ימותו; הוא בעצמו ימות". הגר"י רוזן אף הילך אימים על עשרות הבחורים, וצעק לעבר מי שלא קם ויצא מהחדר: "נדאג שהוא לא יוכל ללכת לשום מקום בארץ; אף ישיבה לא תקבל אותו. קומו, תצאו מפה מיד. אף אחד לא קם? לא אכפת לכם מאיסור קונם? אוקיי, יש פה לפחות עוד שבעה שיש להם פלאפון. קומו. מוכנים לקום, או לא? אתם באיסור קונם. אתם לא קמים - אין שיעור ג' בשנה הבאה. נגמר!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר