התושבים לא מרוצים

סוף למצור? אושר תקציב לשכונת הר נוף

העירייה, משרד התחבורה ומשרד האוצר החליטו להעביר תקציב של 25 מיליון שקל כדי לפתור את הכאוס התחבורתי בכניסה להר נוף • התושבים מודים, אך עדיין לא מרוצים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכניסה לשכונת הר נוף, ממעוף הציפור (צילום: באדיבות המצלם)

שכונת הר נוף אמנם נמצאת בפאתי ירושלים, אך מדובר באחת השכונות הכי צפופות בעיר, למרות זאת, בשל תכנון לקוי, תושבי השכונה נמצאים בחודשים האחרונים תחת מצור תחבורתי. כעת, מסתמן פתרון לתושבי השכונה לאחר הבאת תקציב של 25 מיליון שקל.

משרדי התחבורה והאוצר ביחד עם עיריית ירושלים אישרו תקציב בסך 25 מליון ש"ח, כדי לנסות להביא לפתרון ולשים קץ למצוקת התושבים בשל סגירת אחת הכניסות לשכונה בעקבות חפירת המנהרה של כביש 16 מתחת לשכונה, ובמקביל אמורות להתחיל עבודות להקמת הרכבת הקלה ברחוב כנפי נשרים.

כזכור, לפני כחודשיים פורסם ב'כיכר השבת', כי התושבים זועמים והם יוצאים לנהל מאבק מול כל הגורמים כדי שלא ייאלצו להיתקע כל יום בכניסה לשכונה למעלה מחצי שעה!.

תושבי השכונה החליטו לפעול והקימו ועד פעולה הכולל נציגים מכל הקהילות המגוונות בשכונה ופתחו פרויקט מימון המונים כדי לגיוס כסף לעתירה מינהלית שתדרוש לעצור את העבודות עד למתן פתרונות שיקלו את העומסים הכבדים.

בנוסף, ועד הפעולה שכר מומחה תנועה שהכין חוות דעת מקצועית, המבוססת על הצעות לפתרונות יצירתיים ולא שגרתיים למצב שנוצר , את ההצעות יזמו התושבים עצמם ואף יצרו סרטון שמסביר את הבעיה ומהם הפתרונות.

שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' ששמע על היוזמה הברוכה, נפגש עם נציגי התושבים כבר לפני חודש ונתן הוראה לדרגי המקצוע לבחון את ההצעות ולמצוא דרכים לאשר אותם .

לפתרונות תחבורתיים יצירתיים אותם הציעו נציגי התושבים משכונת הר נוף. לפני כחודשיים נחסמה היציאה משכונת הר נוף לכביש היער הסובב את הר נוף עקב התחלת חפירת המנהרה של כביש 16 מתחת לשכונה , סגירת עורק התחבורה המשמעותי גרמה לעומסים כבדים בכניסה והיציאה מהשכונה ברחוב כנפי נשרים.

ישראל אליסף נציג וועד הפעולה ותושב השכונה טוען בשיחה עם 'כיכר השבת': "אמנם העברת התקציב משמחת מאוד. אנו מודים לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ ולראש העיר משה ליאון ולדרגי המקצוע שהבינו את גודל הבעיה, אך עדיין המלאכה לא הושלמה, והתושבים עדיין לא מרוצים".

אליאסף מסביר: כי "יחד עם התודות. אנו מבקשים לוודא שלא ימשיכו עבודות נוספות עד שיושלם הביצוע של הפתרונות שביקשנו, לא נוכל לחיות בתוך שכונת בית כלא למשך חצי שנה ואף לא לשבוע אחד.. קודם פתרונות אחר כך המשך העבודות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר