"פסיקה מרושעת"

בית המשפט קבע: לזמרים החרדים אסור להופיע בהפרדה

בית משפט המחוזי בנצרת קבע כי אסור לערוך את האירוע בו יופיעו מוטי שטיינמץ וחיים ישראל בהפרדה מגדרית, והורה למשטרה למנוע את ההפרדה. גפני: פסיקה מרושעת (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מוטי שטיינמץ (צילום: יח"צ)

בית משפט המחוזי בנצרת, קיבל היום (ראשון), יום צום תשעה באב את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, ואסרה על קיום מופע הזמר החרדי מתוך הפרדה מגדרית.

בפסיקתו כתב השופט, "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

"כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה".

עוד קבע השופט כי "המשיבות תודענה עד מחר בשעה 16.00 למארגני/מפיקי האירוע ולספק השירותים שהוזכר בפרוטוקול הישיבה וכן לאומן המופיע, את תוכנו של פסק דין זה ואת האיסור לפיו לפעול בשטח האירוע לצורך הפרדה מגדרית. כן תפעלנה המשיבות להסרת התנאי המגדרי מכל הפרסומים באותם אמצעי פרסום שננקטו על ידן לפרסום האירוע".

"אני מורה למשטרת ישראל שנציגיה יהיו נוכחים באבטחת האירוע, לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מתוך 360 אירועי קיץ שאורגנו לחודשים יולי אוגוסט, ביקשנו להפיק אירוע אחד ענק שמיועד לציבור החרדי שיוכל להנות בהתאם לאורח חייו. צר לנו שבית המשפט אסר זאת, אך נכבד את החלטה".

"ראש העיר מר אבי אלקבץ ימשיך לפעול להרבות אהבת חינם בין כלל תושבי העיר, ויספק לכלל המגזרים את השירותים המגיעים להם".

בכיר בעיריית עפולה אמר ל'כיכר השבת', "צר לנו שגורמים מחוץ לעיר בחרו להתערב ולפגוע במרקם החיים העדין בין תושבי העיר. רצינו לפעול לטובת האוכלוסיה החרדית כפי שאנחנו פועלים לטובת כלל האוכלוסיות בעיר".

הוא תקף כי "שדולת הנשים בחרה מתוך פרובוקציה ושיקולים זרים להגיש עתירה קנטרנית כנגד האירוע והביאה למרבה הצער דווקא לפגיעה באלפי נשים שלא יכולות להנות מאירוע תרבותי".

"לחברות השדולה בטח אין כל קשר לאירוע ואף אישה שהייתה מעוניינת להגיע לאירוע לא מרגישה מיוצגת על ידי השדולה. כנראה שהסלוגן 'חיה ותן לחיות' הוא חד צדדי וצבוע. לחרדים מגיע כמו כולם להנות מאירועי תרבות וחבל שיש מי שזה מפריע לו".

סגן השר מאיר פרוש: "החלטת בית המשפט בנצרת בעיצומו של יום תשעה באב, מגלמת בתוכה את כל הקשור לשנאת חינם שהביאה לחורבן הבית והינה אנטי דמוקרטית - אנו נפעל להגבלת כוחו של בית המשפט בישראל".

ח"כ משה גפני הגיב לפסיקה ואמר: "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב - יום החורבן, ותגרום להרבה מאד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע. אני קורא לכל המשתתפים, שלא לפגוע האחד בשני, ומתוך רצון והסכמה כל אחד ישמור על מקומו הוא".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב: "עצם העניין שנקבע דיון בנושא ביום תשעה באב, מעציב עד מאוד. במקום לאחד ולגרום לאהבת חינם, מוציאים דרך לפלג ולגרום לאיבה. מה אכפת שיש לשומרי המסורת אירוע בהפרדה המיועד למי שחפץ בכך".

"קורא לשופטים ללמוד מידידי ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ איך מאחדים בין כל הקהילות והעדות בעיר מבלי לפגוע באחר".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "החלטת בית המשפט בעיצומו של צום תשעה באב, לאסור על קיום אירוע נפרד מרצון בצניעות, עבור יהודים כשרים בעפולה, מזעזעת. היא מזכירה לכולנו כי אנו עדיין שרויים בגלות בידי מחריבי היהדות, בתוך ארץ קדשינו ותפארתנו".

"שוב מוכיחים השופטים כי הם אויבי חופש הדת, ושוללי חירות האדם לבלות בצניעות כרצונו הדמוקרטי. זהו שלב נוסף בהפיכת מדינת ישראל לדיקטטורה אנטישמית שבה אסור ליהודי לשמוח כהלכה, בניגוד לכל מופעי התועבה המשולמים מכספי מיסינו".

"הם כופים על עם התורה, לנהוג לפי התרבות הרעה של המשטר הפרוץ והאנטי יהודי. הכל לפי רוח התקופה לדכא את שומרי התורה וההלכה היהודית.

"עם ישראל צם היום באבלו על חורבן בית המקדש. יחד עם זאת אנו מאמינים שנראה בקרוב את גאולת ישראל. הקב"ה יגאלנו מן הגלות בין הגויים ומידי זדים המדכאים את יהדות התורה.

"עלינו לדרוש בכל תוקף לעגן בחוקי המדינה, את הזכות לשמור על דת קדשנו כהלכתה. כדאי שנזכור כי רק משיח צדקנו יבא ויגאלנו מידי כל שונאינו ויבנה בית מקדשנו בגאולה השלימה", דברי אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר