לחץ בטהרן

בכיר איראני: "נוכחות ישראל במפרץ תגרום למלחמה"

מפקד חיל הים האיראני אמר בראיון לתקשורת הלבנונית כי ארצו מתנגדת לשיתופה של ישראל בתכנית לאבטחת נתיבי השיט במפרץ הפרסי והאים את ארה"ב בגרימת בעיות (בעולם)

מיכלית נפט, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

האיראנים שוב מאיימים במלחמה: מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי רדא תנרסירי, אמר אמש (ראשון), כי "כל נוכחות של היישות הציונית במפרץ הפרסי עלולה להצית מלחמה". את הדברים הוא אמר בריאיון לערוץ 'אל-מיאדין' הלבנוני.

תנרסירי הזהיר מפני השתתפות של ישראל בקואליציה הימית שמארגנת ארצות הברית לאבטחת נתיבי השיט, זאת לאחר שבשבוע שעבר אמר שר החוץ ישראל כץ, כי ישראל תהיה חלק מהקואליציה ותתרום בתחום המודיעין ותחומים נוספים.

"ארצות הברית ובריטניה הקימו ברית לא חוקית והן מתכננות להכניס את היישות הציונית למי המפרץ. כל עוד אנחנו מעבירים את הנפט שלנו דרך מצרי הורמוז, אנחנו נבטיח שהם בטוחים", הצהיר תנרסירי.

תיעוד איראני על השתלטות על מיכלית

"חשוב לנו הביטחון במצרי הורמוז, אבל אלו גורמים חיצוניים שפוגעים בביטחון שם", טען מפקד חיל הים האיראני שהתעלם מהעובדה שארצו תקפה לאחרונה כמה ספינות ומיכליות נפט והוסיף, כי כמה התנגשויות התרחשו באזור בגלל הנוכחות של ארצות הברית ובריטניה: "הן מתכננות לחלוב את מדינות האזור ולנצל את מדינות אירופה ומערב אסיה שצריכות את הנפט של איראן", חשף תנרסירי את הלחץ האמיתי של האיראנים, כי הפיקוח האמריקאי באזור גם על הסנקציות נגד טהרן יימנע העברת נפט וסחורות למדינות בעולם.

תנרסירי אף העז לשקר במצח נחושה ולהאשים את האמריקנים וטען כי הם אלו שתקפו ספינות במים האיראניים כדי להאשים את מדינתו במעשים. האיראנים מתעלמים מהעובדה שבחלק מהמקרים הם אף תועדו במצלמות אבטחה כשהם מתקינים את הפצצות.

תנרסירי התייחס לתקריות האחרונות במפרץ הפרסי בין איראן, בריטניה וארצות הברית שהביאו למתיחות רבה באזור ואמר: "אנחנו יכולים לעצור כל ספינה שעוברת על החוק מתי שאנחנו רוצים, גם אם היא בליווי בריטי או אמריקני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר