זהירות, בדרך לנופש

חרדים נתפסו בגבול שוויץ עם 800 ק"ג בשר טרי - ונקנסו

קבוצת חרדים נתפסו בביקורת בגבול שוויץ, בדרכם לנופש, עם כמות גדולה של בשר טרי ונאלצו לשלם אלפי יורו • היועץ דודי רובינשטיין מסביר ל'כיכר' מה קרה ונותן טיפים קריטיים (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האוכל לחופש - הושמד: קבוצת חרדים מאנגליה ובלגיה, שהגיעו לנפוש בשוויץ, נעצרו במעבר הגבול בין שוויץ לגרמניה עם כמות גדולה של אוכל ונקנסו בסכומי עתק. בעקבות המקרה, יועץ התיירות דוד רובינשטיין מספק ל'כיכר השבת' טיפים לקראת מעבר הגבול ומסביר מדוע דווקא חרדים נתפסים.

אלפי יהודים מכל העולם מגיעים לנפוש במהלך 'בין הזמנים' בשוויץ, על שלל עיירות הנופש שבה. החרדים שמגיעים לנפוש מביאים יחד איתם את האוכל, מסיבות רבות אך בעיקר בשל המחיר היקר אותו הם יאלצו לשלם באם יחליטו לקנות את האוכל בשוויץ.

שני אוטובוסים מלאים עד אפס מקום ביהודים חסידיים יצאו מלונדון ומאנטוורפן לכיוון אחת מיערות הנופש השוויצריות, בתא המטען אחסנו המשפחות אוכל שיספיק להן למשך ימי הנופש שתוכננו להימשך כשבועיים ימים.

במעבר הגבול, בקרי הגבולות ביקשו לבדוק מה הביאו אויתם החסידים בתא המטען, ולהפתעתם, הם מצאו כ-800 קילו של בשרים ועופות טריים - שעל פי החוק חל איסור מוחלט להכניסם למדינה.

השומרים החרימו מיד את כל הבשרים והעופות, כאשר הם משיתים על ראשי המשפחות קנסות בשווי עשרות אלפי יורו. בנוסף, הם שמרו את שמותיהם והבהירו להם כי ככל הנראה יפתח כנגדם תיקים על הכנסת האוכל.

יועץ התיירות דודי רובינשטיין מ"חול מהודר" אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בסוף, הזול עלה להם ביוקר רב. רובינשטיין מסביר, מה מותר ומה אסור להביא לשוויץ: "אין להביא מוצרים מן החי כלל כדוגמת בשרים ועופות טריים או קפואים, באוכל מבושל ישנן כללים מחמירים מאוד וכל דבר נידון לגופו. השוויצרים מרשים להכניס לתוך המדינה כל מה שיבש כמו קופסאות שימורים, חטיפים, פריכיות, וקופסאות טונה".

רובינשטיין, המומחה לשוויץ, גם נותן טיפים: "ראשית, מומלץ לתמיד לשמור על החוק, לפעמים הקנסות, ההחרמה ועגמת הנפש לא שווים את החיסכון. השדה בציריך שבשוויץ ידוע במיוחד שבו נוחתים מרבית הנופשים לשוויץ, הוא ידוע כשדה עם סיכון גבוה להיתפס עם אוכל, בקרי הגבולות כבר מכירים את הטיסות מישראל ומחפשים בנרות נוסעים בעלי חזות יהודית - חרדית עם הרבה מזוודות והם קוראים לבדיקה".

חרדים בשוויץ, אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

"מומלץ מאוד", הוא אומר, "שאם בכל מקרה החלטתם להביא אוכל, אל תלכו בקבוצות ואל תמשכו תשומת לב. עדיף לתת את המזוודה לנשים או למי שפחות בולט, וכמובן לא לשים את כל האוכל במזוודה אחת, אל תנסו לתרץ שמדובר באוכל כשר כי זה לא עובד עליהם, גם איומים שיותר לא תדרכו במדינה אנטישמית זה רק יכול להיגמר בחותמת שחורה על הדרכון".

לסיום, הוא מסביר כי "המדינה הזו לא נמצאת ב'איחוד האירופי' ולכן יש איסור מוחלט להכניס אוכל גם ממדינות האיחוד האירופי. לכן, אם אתם גרים בלונדון או באנטוורפן או שנחתתם בגרמניה ואתם חושבים שתוכלו להעביר אוכל בתוך אירופה - זו טעות, אמנם לצורך ההגינות אם תסעו עם רכב פרטי יש סיכוי קטן מאוד שתתפסו, ככל שהרכב יותר גדול והנוכחות היהודית בולטת יש סיכוי רב שתעצרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר