בזכות 'העבודה'

תיקו בהצבעה: 'עוצמה יהודית' לא נפסלה

מפלגות השמאל הצביעו בעד פסילת מפלגת הימין, בעוד המפלגות החרדיות, הליכוד וימינה הצביעו נגד הפסילה. נציג 'העבודה' נעדר - והתמודדותה של המפלגה אושרה (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

בתום ההצבעה בוועדת הבחירות המרכזית בשעה האחרונה (רביעי) נקבע כי מפלגת 'עוצמה יהודית' יכולה להתמודד בבחירות לכנסת ה-22. עם זאת, הכרעה סופית תתקבל רק אחרי העתירות שיוגשו לבג"ץ.

ההצבעה הסתיימה בשוויון קולות, לאחר שנציג מפלגת העבודה נעדר מהדיון. אילו הוא היה מצביע, מפלגת הימין הייתה נפסלת.

נציגי 'כחול לבן' ביקשו לדחות את ההצבעה בכעשר דקות כדי לאפשר לו להגיע, ובתגובה דרשו ב'עוצמה' לדחות את ההצבעה בכשעה כדי לאפשר את בואם של נציגי מפלגות כולנו וישראל ביתנו - שנעדרו אף הם.

יאיר לפיד תקף בחשבון הטוויטר שלו: "מה שקורה עכשיו בוועדת הבחירות המרכזית זו שערורייה. יש רוב לפסילה של הגזענים מעוצמה יהודית אבל הנציג של מפלגת העבודה לא נמצא בסביבה. אם הגזענות תהיה בכנסת ישראל, מפלגת העבודה תהיה האשמה העיקרית".

במהלך הדיון אמר עו"ד איתמר בן גביר, "הדמוקרטיה הישראלית הולכת רחוק מדי. זה שנותנים לאחמד טיבי ואיימן עודה להתמודד זה יותר מדי. אנחנו בעד דמוקרטיה, אבל יותר מדי פספסו את הפן היהודי של המדינה".

"אנחנו בעד דמוקרטיה יהודית. שיהיה ברור - גם אזרחי ישראל הערבים יילכו לבחירות. אבל אחמד טיבי לא יוכל להיות חבר כנסת כי הוא רוצה לפגוע במדינת ישראל. הדמוקרטיה הישראלית צריכה לגונן על עצמה ולהיות דמוקרטיה יהודית".

אדוה ביטון, מספר 3 ברשימת עוצמה יהודית שבתה אדל נרצחה בפיגוע, אמרה: "לבי נחמץ. מדובר באנשים ערכיים, אוהבי הארץ, אנשי אמת, שהתקשורת עשתה להם עוול שנים. הכרתי אנשים מדהימים, אנשי חסד שנותנים ממרצם ומכספם למען המדינה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר