מחקר: השמנתם אחרי החתונה? אתם לא לבד

מחקרים רבים מצביעים על יתרונות בריאותיים שיש לנישואין, אך מחקר שבדק 10,226 אנשים ב-9 מדינות אירופאיות, גורס שנישואין עלולים דווקא לגרום לכם לעלות במשקל ולהתעמל פחות (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם החתונה שלכם גרמה לכם לעלות כמה קילוגרמים? בעוד שמחקרים רבים מצביעים על יתרונות בריאותיים אמיתיים שיש לנישואים, נתונים חדשים המבוססים על 10,226 נשאלים בתשע מדינות אירופאיות, גורסים שנישואין עשויים למעשה לגרום לקו המותניים שלכם (ולא רק) להתרחב.

המחקר, שנערך על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת באזל בשוויץ ופורסם בכתב העת "Social Science and Medicine", השווה את מדד מסת הגוף (BMI) - או יחס משקל לגובה - של זוגות נשואים לזה של רווקים. בכל המדינות ממצאיהם הראו שגברים ונשים נשואים לרוב אוכלים יותר טוב מרווקים וכפועל יוצא מכך שוקלים משמעותית יותר. אבל, הם גם מתעמלים פחות.

במחקר, לגברים רווקים ה-BMI הממוצע היה 25.7 ואילו לגברים נשואים - 26.3. היה פחות פער בין נשים: ה-BMI הממוצע היה 25.1 לרווקות ו-25.6 לנשים נשואות. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מדד מסת גוף רגיל נע בין 18.5 ל- 24.99. לאלו המסווגים כסובלים מעודף משקל יש BMI בין 25 ל-29.99. מספר מעל 30 מעיד על השמנת יתר.

"הממצאים שלנו מראים כיצד גורמים חברתיים יכולים להשפיע על הבריאות. במקרה זה, מוסד הנישואין ושינויים מסוימים בהתנהגות בהקשר זה, קשורים ישירות לתזונה ומשקל גוף", אמר בהצהרה ראלף הרטוויג, מנהל המרכז לרציונליות הסתגלותית במכון מקס פלאנק להתפתחות אנושית בברלין.

אף על פי שאנשים נשואים דיווחו על אכילת מופחתת של מזון מהיר ומוצרים מעובדים, הם גם מודים כי התעמלו פחות, מה שעשוי להסביר את ה-BMI הגבוה יותר. בהודעתה, אמרה ג'וטה מאטה, מחברת המחקר הראשית ופרופסור לפסיכולוגיה בריאותית באוניברסיטת ​​באזל: "ממצאינו מראים כי זוגיות אינם בריאה מכל הבחינות, כפי שנאמר בעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר