בבית הלבן

טראמפ: יהודי שמצביע לדמוקרטים לא נאמן או חסר ידע

הנשיא, דונלד טראמפ, אמר בעקבות סערת שתי חברות הקונגרס הפלסטיניות שכניסתן לישראל נאסרה כי קריאותיהן וקריאות מפלגתן מלמדות על היחס שלהם לישראל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

הנשיא טראמפ הידוע בפה הגדול שלו אמר לכתבים בבית הלבן, כי יהודי שמצביע למפלגה הדמוקרטית הוא או חסר ידע או לא נאמן לאמריקה.

טרמאפ אמר את הדברים בעקבות הסערה שעוררו שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהן עומאר ורשידה טליב שכניסתן לישראל סורבה בשל כוונתן לפגוש רק גורמים פלסטיניים ולעורר פרובוקציות. גם לאחר שטליב הייתה מוכנה להתחייב כי לא תעסוק בתעמולה ישראל אסרה את כניסתה.

טראמפ התייחס לקריאתה של עומאר לשקול את הפחתת הסיוע האמריקאי לישראל ואמר "מה קרה למפלגה הדמוקרטית? מה קרה לה כשהיא מגנה על השתיים האלה במקום על מדינת ישראל?". טראמפ הוסיף: "כל יהודי שמצביע לדמוקרטים - אני חושב שזה מראה על היעדר מוחלט של ידע או על חוסר נאמנות גדול".

טראמפ שביקש מישראל למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס אמר אתמול (שלישי) כי טליב ועומאר שונאות יהודים ואת ישראל, ושהן "הפנים" של המפלגה הדמוקרטית. הנשיא הסוער הגיב למסיבת העיתונאים של טליב ועומאר, שבה פרצה טליב בבכי כשדיברה על הגעגועים לסבתה הקשישה שמתגוררת ביו"ש. "מצטער, אני לא קונה את הדמעות של טליב. אני רואה כבר זמן רב את האלימות שלה, השיגעון, והכי חשוב – את המילים שלה. עכשיו דמעות? היא שונאת את ישראל ואת כל העם היהודי. היא אנטישמית", כתב טראמפ בטוויטר ואף הוסיף שעומאר היא "אסון ליהודים".

זו לא העקיצה הראשונה שטליב סופגת מטראמפ בסוף השבוע האחרון כתב הנשיא בציוץ בטוויטר: "טליב כתבה לרשויות בישראל שהיא רוצה נואשות לבקר את סבתה, והאישור לכך ניתן לה מהר מאוד, אולם היא דחתה אותו. המרוויחה היחידה היא סבתא שלה. היא לא תצטרך לראות אותה!".

יצוין, לאורך השנים נוטים רוב יהודי ארה"ב להצביע למפלגה הדמוקרטית במיוחד אלו שאינם דתיים או הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות. לפי מכון הסקרים Pew בבחירות האמצע בשנה שעברה הצביעו 79% מיהודי ארה"ב למועמדים דמוקרטים. כ-70% מהיהודים הצביעו להילרי קלינטון במירוץ מול טראמפ בבחירות 2016.

מי שבעצם חיזק את דבריו של טראמפ מבלי משים הוא הסנאטור היהודי-אמריקני ברני סנדרס שהתייחס לדבריו של הנשיא ואמר "המסר שלי לטראמפ - אני יהודי גאה, ואין לי שום דאגות בקשר להצבעתי לדמוקרטים", כתב סנדרס בטוויטר אלא שהוא התעלם מהעובדה שגם הוא מבקר חריף של ישראל וקרא אף הוא רק בשבוע שעבר לישראל לוותר על הסיוע שלה ולהשתמש בכספי הסיוע כלחץ נגדה, אם לא תכניס את שתי חברות הקונגרס הפלסטיניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר