דיווחים זרים

ישראל תוקפת בעיראק באישור ארה"ב ורוסיה

על פי דיווחים בתקשורת הערבית ישראל תקפה בשבועות האחרונים כמה פעמים מטרות של איראן בעיראק וזאת בעקבות תיאום ארה"ב לרוסיה בנוגע לביטחון ישראל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השריפה בעיראק במחסן הנשק (צילום: תקשורת ערבית)

שוב דיווחים מפי גורמים זרים על תקיפות ישראליות בעיראק בשבועות האחרונים. הדיווחים נמסרו מפי גורמים דיפלומטיים מערביים בעיתון "א-שרק אל אווסט" היוצא בלונדון הבוקר (רביעי) כי ישראל תקפה לפחות שלוש פעמים מחסני נשק וטילים איראניים בעיראק. כרגיל, אין לדיווחים אישור רשמי מישראל או מעיראק.

על פי הדיווח בעיתון, התקיפות הישראליות נעשות בתיאום ובמסגרת הבנות בין ארה"ב לרוסיה בנוגע לפעולות ישראל נגד איראן.

על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, אתמול הותקף בסיס חיל האוויר העיראקי "אל-בכר" הסמוך לבגדד, שהותקף מהאוויר - וטילים שהועברו מאיראן התפוצצו. ברשת "סקיי ניוז" בערבית טענו כי יותר מ-50 טילים התפוצצו במחסני הבסיס, ורסיסים עפו לכל עבר. ישנם דיווחים סותרים בנוגע להרוגים באירוע ועל פי הדיווח במקום נמצאים אנשי מיליציה שנתמכת בידי האיראנים.

על פי דיווחים לא מאומתים, כלי טיס בלתי מאויש הוא שתקף את הבסיס וגרם לההרס הרב במקום שכן הרקטות התפוצצות וחלקן שוגרו מהפיצוץ לשטח הבסיס עצמו. לפי אחד הדיווחים, ייתכן שיותר מכלי טיס אחד היה מעורב בתקיפה.

רשת "אל-ערביה" דיווחה ששלושה טילים נורו לעבר מחסן האמל"ח ובו טילים שהמיליציה קיבלה מאיראן. "אל-ערביה" דיווחה גם שישנם פצועים והרוגים בקרב פעילי המיליציה השיעית. מנגד, ברשת "אל-מיאדין" דווח שאין נפגעים בנפש.

בתקיפה שאירעה שבוע קודם לכו על מחסן נשק היו גם הרוגים, גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שבמחסן היו רקטות לטווח קצר וקטיושות. כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם אחד ונפצעו 29 נוספים. כמה שבועות לפני כן הופצץ בסיס אחר במחוז סלאח א-דין, שבו נהרגו כמה פעילי חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה של איראן.

למרות שישראל לא מודה רשמית בתקיפות, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז אמש על מעורבות ישראל בתקיפה. רגע לפני ההמראה מקייב, בסיומו של הביקור המדיני הקצר באוקראינה אמר נתניהו, כי "יש אתגרי ביטחון גדולים שעליהם יעיד דו"ח המודיעין שקיבלתי לפני כמה דקות". כאשר נשאל ישירות אם זה קשור לפיצוצים בעיראק, אמר נתניהו שהוא מקבל כל יום דו"ח מודיעין וזה לא חריג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר