המלחמה באיראן

דיווח: ישראל תרחיב את התקיפות עד לתימן?

העיתון הכוויתי אל ג'רידה מדווח: אמ"ן גילה כי איראן מעבירה אמצעי לחימה לכוחות המזוהים עימה בתימן, וכי בישראל הוחלט על תקיפות האוויריות נגד המורדים הח'ותים (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מורד ח'ותי (צילום: שאטרסטוק)

ישראל נאבקת זמן רב בהעברות אמצעי לחימה מאיראן לכוחות הפועלים תחת חסותה. בחלק מהמקרים ישראל מאשרת, באחרים, כמו בתקופה האחרונה בעיראק, הכל מבוסס על דיווחים זרים.

האם כעת ישראל תרחיב את פעילותה עד לתימן? לפי דיווח הבוקר (חמישי) בעיתון "אל-ג'רידה", הרואה אור בכווית, נראה כי התשובה חיובית.

לפי הדיווח, המבוסס על מקורות ישראלים, המוסד ואמ"ן ניטרו לאחרונה ניסיונות להעברת נשק, חלקי טילים, משגרים, סירות ומלט"ים, המגיעים כולם מאיראן, העלולים לשמש לפיגועים נגד התחברוה הימית העוברת באזור.

לכן, כך על פי הדיווח, ישראל מתכננת לתקוף מטרות של המורדים החות'ים ושל חיזבאללה בתימן, סמוך למצרי באב אל מנדב המפרידים בין ים סוף למפרץ עדן.

העיתון אף טוען כי בידיו מידע המאשר קיום פגישות בין בכירים חות'ים לבכירים במשמרות המהפכה האיראניים ונציגים של חיזבאללה בטהראן, בהם דנו בתכנון פעולות טרור, במטרה להקל את הלחץ המופעל על איראן במצרי הורמוז וכן כדי לפגוע באינטרסים של סעודיה, מצרים וישראל.

המקורות אישרו כי ישראל שיתפה את המודיעין שברשותה עם מדינות ערב להן נמלים באזור ושעלולים להיות מטרה לפיגועים. גם ארצות הברית עודכנה על ההתפתחויות בשינוע אמצעי הלחימה מאיראן לאזור ים סוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר