מלחמת דת

מנדלבליט נגד ההופעה בהפרדה של MBD

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי לא מצא סיבה מוצדקת לקיום האירוע של הזמר החסידי מרדכי בן דוד, בהפרדה, בעיר חיפה: "העירייה לא הציגה כל הצדקה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרדכי בן דוד (צילום: שמוליק וינרייך, P360)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי לא מצא סיבה מוצדקת לקיום האירוע של הזמר החסידי מרדכי בן דוד, בהפרדה, בעיר חיפה: "העירייה לא הציגה כל הצדקה".

בהודעה שמסר מנדלבליט, בערב שבת, נמסר כי: "במקרה דנן, שבו מדובר על הופעה לגברים בלבד הנערכת ע״י הרשות המקומית ובכספי הציבור, נדרש בהתאם לאמות המידה כי תינתן הצדקה ברורה המתבססת על הבחנה רלוונטית עקב אופי האירוע.

"עם זאת, במקרה זה לא הציגה העירייה כל הצדקה של ממש לכך".

כזכור, בסיכום דיון מיוחד שנערך בלשכת היועמ"ש, נקבע כי הפרדה במופעי תרבות של רשויות מקומיות יכולה להיות מוצדקת בהתאם לשורת אמות מידה, שאחת מהן היא הקפדה על שיוויון חומרי בין המינים, קרי-הקפדה על תנאים שווים ביחס לגברים ולנשים.

עמדת היועמ"ש הוגשה לבית המשפט באמצעות עורכת הדין איילה פיילס, פרקליטת מחוז חיפה אזרחי, ועורך הדין יוסף דאוד מפרקליטות מחוז חיפה אזרחי.

כזכור, עורכי הדין שמייצגים את מרדכי בן דוד בנוגע להופעתו המתוכננת בחיפה לגברים בלבד מסרו , ביום חמישי, ל'כיכר השבת' הערב (חמישי), כי אם בית המשפט יבטל את האירוע שמיועד לציבור בני הישיבות בחיפה ביום שני, הם ידרשו לביטול כל האירועים הדומים בקהילות המיעוטים בישראל.

"אנו נדרוש שבית המשפט יבטל את כל האירועים לשאר המיעוטים האחרים, כמו הערביים, הדרוזים, והצרקסים, ושאר האירועים שמותאמים לאכלוסיות של מיעוטים, לא נאפשר אפליה רק למיעוט החרדי", הצהירו עורכי הדין וינשטיין וולפסון וד"ר שחר קטוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר