מתיחות בצפון

חיזבאללה: "לא הפלנו את רחפני התקיפה"

דובר של ארגון הטרור הלבנוני, מסר כי הרחפנים שהתרסקו הלילה בבירות לא הופלו על ידי הארגון ואחד מהם היה ממולכד וגרם לנזק כבד למרכז התקשורת של חיזבאללה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

המתיחות מול חיזבאללה מחריפה: לאחר דיווחים מלבנון על פיצוצים גדולים ברובע דאחייה בביירות חושפים אנשי הארגון כי מדובר ברחפן ממולכד שהתפוצץ על מרכז התקשורת של ארגון הטרור.

כזכור, במהלך הלילה מסר גורם רשמי בחיזבאללה כי שני מל"טים ישראליים התרסקו ברובע הדאחייה, בפרברים הדרומיים של ביירות, בירת לבנון. לדברי הגורם, אחד המל"טים התפוצץ באוויר עוד בטרם התרסק על הקרקע וגרם נזק, כאשר הסיבה לפיצוץ אינה ידועה. ואילו המל"ט השני התרסק בדרום ביירות.

בשכונת מואוואד שבדרום ביירות דיווחו התושבים על פיצוץ עז באזור שנחשב למעוז חיזבאללה. התושבים ציינו כי שמעו קול של כלי טיס לפני הפיצוץ וכי כתוצאה מהפיצוץ פרצה שריפה.

הבוקר (ראשון), אמר הממונה על ההסברה בארגון חיזבאללה, מוחמד עפיף, לסוכנות הידיעות הלבנונית, כי אחד הרחפנים שהתרסקו במהלך הלילה ברובע הדאחייה בביירות גרם לנזקים גדולים למבנה מרכז התקשורת של הארגון.

לדברי עפיף, רחפן נוסף שלא היה ממולכד ולא התפוצץ נמצא בחזקת חיזבאללה, ופעילותו מנותחת על-ידי פעילי הארגון. למרות הדיווחים הראשוניים, עפיף הדגיש כי חיזבאללה לא הפיל את הרחפנים והוסיף כי חיזבאללה יגיב לאירועים בנאומו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, שיתקיים הערב.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לשאת נאום הערב בשעה 17:30. מדובר בנאום שתוכנן מראש ולא יינשא בתגובה לאירועים האחרונים, אך בערוץ LBC הלבנוני דווח כי בנאום צפויה להיכלל גם "תגובה חזקה לאירועי ליל אמש".

מוקדם יותר אתמול, חיל האוויר תקף בסוריה בכדי לסכל ניסיון פיגוע של כוח קודס האיראני. בצה"ל, באורח נדיר, מסרו דיווח על התקיפה בסוריה, דקות ספורות לאחר התרחשותה.

לפי דובר צה"ל, האיראנים תכננו פיגוע נרחב במספר מטרות ישראליות באמצעות רחפנים תוקפים שהיו אמורים לצאת מסוריה.

חיל האוויר נערך עוד לפני התקיפה ופרס סוללות כיפת ברזל בצפון והוגברה הכוננות בחיל האוויר וביחידות המודיעין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר