למה כל כך קשה לעצור בולמוס של אכילה בשעת לילה?

זו שעת לילה מאוחרת ואתם חשים צורך עז לנשנש. בואו נודה על האמת המרה, כנראה שלא תעצרו בחבילת צ'יפס אחת או בעוגיה בודדת ותמשיכו לזלול. כעת, חוקרים זיהו סיבה אפשרית אחת לתופעה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם אתם נכנעים לתאוות האכילה שלכם מאוחר בלילה, רוב הסיכויים שאתם לא יכולים לעצור בחבילת צ'יפס אחת בלבד או בעוגיה בודדת ואתם ממשיכים לזלול עוד ועוד בלי שתרגישו מרוצים באמת. כעת, חוקרים מאוניברסיטת בריגהם יאנג זיהו סיבה אפשרית אחת לתופעה: המוח שלנו לא מרגיש מתוגמל מאוכל עתיר קלוריות בערב.

המחקר הקטן, שפורסם ב"Brain Imaging and Behavior", שופך מעט אור על הסיבה מדוע כה רבים מאיתנו אשמים בהפיכת נשנוש קטנטן של חצות לארוחה שלמה לצד המקרר.

החוקרים הזמינו 15 משתתפות לשני מפגשים - אחד בבוקר ואחד בערב. בכל מפגש הוצגו לנשים תמונות של אוכל דל קלוריות (כמו פירות וירקות) ואוכל עתיר קלוריות (כמו עוגיות ועוגות). החוקרים עקבו אחר התגובה המוחית שלהן וראו עלייה בפעילות המוח לאחר שהתבוננו במזונות עתירי קלוריות. זה הגיוני - עוגיית שוקולד צ'יפס גדולה כנראה מעוררת תיאבון יותר מגזר.

אך באופן מפתיע, הם ראו שינוי בין מפגשי הבוקר והערב. בערבים, העליה בפעילות המוחית הייתה נמוכה משמעותית. החוקרים הגיעו למסקנה כי המוח שלנו לא מוצא את אותו אוכל עתיר קלוריות כמתגמל או מספק בלילה ואלו כנראה חדשות רעות לכולנו.

"אתם עשויים להגזים באכילתכם בלילה מכיוון שהמזון אינו מתגמל באותה מידה, לפחות באופן חזותי כמו בשעות היום", הצהיר המחבר הראשי של המחקר, טרוויס מסטרסון. "יכול להיות שזה לא מספק לאכול בלילה, אז אתם אוכלים יותר כדי לנסות להסתפק".

לרוע המזל, לחוקרים אין פתרון קסם כדי לגרום למוח שלכם להרגיש יותר מרוצה וגם אין להם נוסחה פלאית שהופכת פירות וירקות לאטרקטיביים יותר מאשר במבה. אבל הידע יכול לכל הפחות להיות כוח - הנה האסטרטגיה שמסטרסון מנסה: "אני אומר לעצמי, זה כנראה לא יספק כמו שצריך", אמר בהצהרה. "זה עוזר לי להימנע מנשנוש מופרז בלילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר