חשוד נוסף - נעצר

"בצחוק"? התיעוד חושף התעללות ממושכת בעובד החרדי

לאחר שביהמ"ש האריך בשלושה ימים את מעצר החשודים בהתעללות בעובד החרדי ברשת שופרסל, נחשפים תיעודים חדשים מההתעללות הממושכת שעבר העובד. פרקליטו: נתבע מיליונים (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז באב תשע"ט | 28.08.19
אחד החשודיפ בביהמ"ש וההתעללות בצעיר (צילום: חיים גודלברג - כיכר השבת, באדיבות המצלם)

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול (שלישי) בשלושה ימים את מעצרם של הפועלים הערבים והמחסנאי היהודי ברשת 'שופרסל', בעקבות החשד להתעללות ממושכת בעובד החרדי, בעל הצרכים המיוחדים.

הבוקר, הודיעה המשטרה כי אתמול בערב נעצר לחקירה חשוד נוסף, תושב מזרח ירושלים,. הוא הובא לדיון בעניינו בבימ"ש השלום בירושלים ומעצרו הוארך בהסכמה, עד מחר.

ההתעללות המזוויעה בצעיר החרדי

עו"ד עאטף פרחאת, המייצג את החשוד שנעצר אמש, מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר ל'כיכר השבת' כי "בית המשפט האריך את המעצר ביום אחד, הדבר אומר דרשני מבחינת עוצמת החשד נגד הלקוח שלי. אני סמוך ובטוח שתוך זמן קצר, לא יאוחר עד מחר, המשטרה עצמה תגיע למסקנה שהגירסה שלו, לפיה אין לו כל קשר למעשים שהסרטונים מתעדים, היא גירסת אמת, תשתכנע בכך ותסכים לשחרורו לאלתר. מרשי מכחיש בתוקף את המעשים שעולים מהסרטונים, גם אתם יכולים להיווכח שהוא לא מתועד בסירטונים".

במהלך הדיון אמש, הציגה המשטרה לשופט 11 פעולות חקירה שהיא מבקשת לעשות, כאשר ארבע מתוכן הם בעלות שיבוש חקירה ולכן ביקשה את הארכת מעצר החשודים.

עו"ד עאטף פרחאת

גורם המעורה בפרטים אומר ל'כיכר השבת' כי במחוז ש"י של המשטרה משקיעים מאמצים רבים בחקירת הפרשה בכדי להביא לסיום התיק בהקדם האפשרי.

השופט אורן סילברמן אמר בהחלטתו כי "התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע, ותקיפת סתם, אלו העבירות המרכזיות, שני הצדדים ניסו לקחת את האירועים למקומות פוליטיים אך בסופו של דבר מדובר במעשים המדמים את העבירות המיוחסות לעיל ובכך יש להתמקד. כנגד כל המשיבים קיים חשד סביר בעבירות המיוחסות, אמנם, חלקם של כל אחד של המשיבים באירועים שונה אך בשלב זה לא ניתן לבצע אבחנה".

ל"כיכר השבת" נודע כי המשטרה הציגה בפני החשודים מספר סרטונים נוספים שתיעדו את אותה התעללות בצעיר החרדי, חסר הישע, וזאת בניגוד לטענות הסנגורים בדיון כי האירועים נעשו בצחוק.

עו"ד איתמר בן גביר בביהמ"ש, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את הצעיר החרדי, אומר ל'כיכר השבת' כי הם מתכוונים לתבוע מיליוני שקלים כפיצוי מרשת 'שופרסל' בה בוצעה ההתעללות המחרידה. "מסתבר שמה שראינו זה רק קצה הקרחון למה שהתרחש באותו מחסן",, אמר בן גביר, "אסור לנו להתבלבל, בסיפור הזה יש מוטיבים לאומניים, יש אמירות קשות של החשודים נגד עם ישראל, נגד העם היהודי".

עו"ד בן גביר מוסיף: "ואחרי כל זה אני גם זועם על כך שהייתה מעורבות של יהודים בסיפור הזה, של הנהלה ששתקה וידעה, של עובד שהיה לפחות חלק מהמעגל הזה שאפשר את ההתעללות במרשי. אנחנו לא מתכוונים לשתוק, אנחנו דורשים מבית המשפט אפס סובלנות ובמקביל אנחנו הולכים להגיש תביעת מליונים נגד רשת שופרסל, שישלמו על הפגיעה, על הנזק, על ההתעללות ועל ההשפלה".

עו"ד מחמוד רבאח שמייצג את אחד החשודים מסר: "מדובר בבחור צעיר, אין לו כל קשר לפרשה, השם שלו השתרבב ולא הוטח בפניו מה קשר אותו לאירועים. לא רואים אותו באף אחד מהסרטונים, בית המשפט קבע שיש חשד סביר אך קבע גם תנאי שחרור, הדבר מצביע על עצמת החשד הנמוכה שיש לייחס ללקוח שלי.

"אני סבור שלא יוגש נגדו כתב אישום כפי שהוא טוען אין לו כל קשר לטענות כלפיו. הוא גם מכחיש שהוא צילם את הסרטון, יש טענה כזו אך זה מוכחש על ידיו, לטענתו האירועים נעשו בצחוק וכולם יודעים את זה, תקופת ההעסקה שלו במקום קצרה כחודש וחצי, ואין קשר משמעותי וקרוב בינו ובין אותו עובד.

"בסרטונים שהוצגו ללקוח שלי בחקירה שלו, הוצגו 5 סרטונים, לא רואים את הלקוח שלי בסרטונים האלה, לחשוד אחר שמייחסים לו שהוא העלה את הסרטון אומרים שזה התעללות, אך הוא פרסם התנצלות והבהרה והוא לא מזכיר בהתנצלות את הלקוח שלי בכלל".

עו"ד שי ויזלברג, שמייצג את המחסנאי היהודי, מסר בתגובה: "זה מעצר שנובע כולו מלחץ תקשורתי, המשטרה יודעת על האירוע הזה למעלה משבוע והוחלט לעצור את מרשי רק אתמול. אני קושר קשר ישיר בין המעצר לבין ההד התקשורתי, למרשי אין כל קשר להתעללות, מדובר באדם מחוסר עבר פלילי, בעל משפחה שנקשר רק בזכות זה שמשטרת ישראל מחפשת לעשות לעצמה חיים קלים. אין שום ראיה כנגדו שקושרת אותו לאירוע הזה ואני סבור שהדברים יתבהרו ומרשי יצא נקי כשלג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר