סערה בעולם הכשרות

פגיעה בכבוד הרב לנדא? הגר"ח בירך, בד"צ 'קהילות' ביטל

כתר הרימון תכנן לעזוב את מערכת הכשרות של רבני בני ברק ולעבור לשני מטבחים: של 'קהילות' ושל 'שארית ישראל' • 'כיכר השבת' חושף: המאבק מאחורי הקלעים שהביא לביטול המהלך (כשרות)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
חתונה ב'כתר הרימון', למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אלי קובין)

המהלך כולו כבר היה מוכן עד לפרטים הקטנים. הבוקר (חמישי), אמור היה להתפרסם ביומונים כי אולם 'כתר הרימון' בבני ברק עובר מעתה לשני מטבחים. האחד בכשרות בד"ץ שארית ישראל והשני בכשרות בד"ץ קהילות.

מודעה אחת אמורה הייתה להיות תחת הכותרת "הוסרה ההשגחה", מטעם מערכת הכשרות של רבני בני ברק, הרב יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט.

מודעה נוספת הייתה אמורה להיות מטעם האולם, עם העדכון כי מהיום יש אופציה לבחור בין מערכת הכשרות המקובלת על הליטאים לבין מערכת הכשרות המקובלת על החסידים.

המהלך, כך נודע ל'כיכר השבת', זכה לברכתו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי שבירך את בעלי האולם - אך ברגע האחרון, המהלך בוטל.

בשעת לילה, רגע לפני שהעיתונים יורדים לדפוס, קיבלו היומונים שהיו אמורים לפרסם את המודעות, הודעה בהולה כי עליהם להסיר אותם, ולא לפרסמם עדיין.

רבני בד"ץ קהילות החליטו להימנע מהמהלך, מתוך הסבר כי הם חוששים מפגיעה בכבודו של הרב לנדא, וכי הם אינם מעוניינים להיות שותפים למהלך כזה, ולהעניק כשרות לאולם שפורש מיוזמתו מכשרות הרב לנדא.

יצוין כי מדובר בצעד נדיר בתחום הכשרות, שכן עסקים בתחום המזון עוברים ממערכת כשרות אחת לאחרת באופן די קבוע, ונדיר לשמוע על מערכת כשרות הנמנעת מהענקת כשרות בנימוק כזה.

ברקע הסערה, התלונות של רבים מהציבור הליטאי כי במערכת הכשרות של רבני בני ברק, עדיין שולטים אנשי הרב לנדא, בעוד הרב רוזנבלט לא הצליח להכניס את אנשיו למערכת.

רבים מהציבור הליטאי סומכים במוצרי בשר ועוף רק על כשרות שארית ישראל, למרות שהרב רוזנבלט הצטרף אל הרב לנדא לאחר שנים ב'שארית', אך בעקבות התלונות - לא הצליח לשנות את הרגלי הכשרות של מרבית הציבור הליטאי, הנמנע מאכילת מוצרים בכשרות הרב לנדא.

במקביל, בציבור החסידי, מרבית החסידויות והקהילות הגדולות, כמו גם הקהילות הספרדיות, סומכות על כשרות בד"ץ קהילות, כך שאופציית שני המטבחים הייתה אמורה לסייע לאולם כתר הרימון להגדיל את קהל לקוחותיו - אך כאמור, המהלך בוטל.

מאחורי הקלעים: הסיבה לשינוי ברגע האחרון

מה הביא את בד"ץ 'קהילות' להסכים למהלך, אך לשנות את ההחלטה ברגע האחרון? ל'כיכר השבת' נודע, בשם בכיר במערכות הכשרות, כי בהתחלה, לא הייתה התנגדות מצד מערכת הכשרות של רבני ברק למהלך - כדוגמתו יש רבים.

בהמשך היה מי שהבין שם כי ייתכן ומדובר בהתחלה למהלך שיביא בסופו של דבר שהם יאבדו את מרבית האולמות בבני ברק, והחליטו להתחיל להילחם במהלך המתוכנן.

רבני בד"ץ קהילות, הודיעו כמובן כי הם לא מוכנים לפגוע בכבודו של הרב לנדא, אך מצד שני חששו כי המשמעות תהיה שהאולם יישאר תחת כשרות 'שארית ישראל' בלבד, מה שיעצור את הלקוחות החסידיים מקיום אירועים באולם.

לאחר דין ודברים, ומשא ומתן שנמשך עד הרגע האחרון - רגע לפני הורדת העיתונים שהיו אמורים לפרסם את המודעות לדפוס, סוכם כי הרב לנדא והרב רוזנבלט ימשיכו להעניק כשרות לאולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר