צה"ל במתכונת חירום

נערכים מול חיזבאללה: ה'מרחב' נסגר; תותחים בדרך לגבול

כלים צבאיים נצפו היום בדרכם לגבול הצפון, המרחב האווירי באזור נסגר, תרגיל אימונים נדחה ומועד הכניסה לתפקיד של דובר צה"ל החדש נדחה אף הוא - והכל כחלק מההיערכות מול חיזבאללה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכוחות על הגבול (צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל שיפרו היום (שבת) את מוכנותם למגוון תרחישים, במרחב פיקוד הצפון ועוצבת הגליל, זאת בעקבות איומיו של חיזבאללה לנקום על תקיפות ישראל האחרונות.

ההיערכות הצבאית, מורגשת בכוחות היבשה, האוויר, הים והמודיעין. ישראלים רבים אף צפו בשיירות של משאיות צה"ל, כשעליהם תותחים מתנייעים, בדרכם לגבול.

כמו כן, המרחב האווירי בחלק גדול מאזור הגליל נסגר לתנועה, גם של כלי טיס אזרחיים.

במסגרת הערכת המצב, הוחלט על דחיית התרגיל הצה"לי, שתוכנן למחצית השנייה של השבוע. במקום זאת, הוא אוחד עם התרגיל המטכ"לי, שכינויו 'אבן הראשה', המתוכנן לשבועות הקרובים - 8-12.9.

במקביל, אנשי המילואים קיבלו הודעה על מועדי התייצבותם המעודכנים לתרגיל, שנועד לשמור על כשירות וכוננות כוחות צה"ל, ותוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2019.

כמו כן, החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי, כי דובר צה"ל רונן מנליס, שמועד החלפתו תוכנן ליום שלישי הקרוב, יישאר בתפקידו בעת הזו, ומועד החלפתו עם תא"ל הדי זילברמן יקבע בהמשך.

מנהיג חיזבאללה בנאומו (צילום: מתוך טוויטר)

כזכור, נסראללה, בנאום הצווחות והאיומים שנשא בשבוע שעבר, התחייב כי ישראל תרגיש את נחת זרועו בזמן הקרוב, זאת כאמור בעקבות התקיפה בסוריה - שסיכלה פיגוע רחפנים איראני - והתקיפה בביירות שבלבנון, סמוך למקום מגוריו, שפגעה בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה ואיראן.

לפני יומיים אף צוטט נסראללה כקובע את מועד פעולת התגמול שהוא מתכנן נגד ישראל, ל"תוך 72 שעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר