"מפלגות סחטניות"

בני גנץ שב ומתחייב: ממשלה חילונית ללא החרדים

יו"ר 'כחול לבן' מתחייב להקים ממשלה "ללא קיצוניים וללא סחטנות". גנץ האשים כי שיטת הממשל בישראל הביאה למצב שבו מפלגות סקטוריאליות מצליחות לכפות על הרוב (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אשכנזי וגנץ, הערב (צילום: אבישי פינקלשטיין)

ח"כ בני גנץ, יו"ר רשימת 'כחול לבן', הצהיר הערב (שלישי) במהלך כנס בחירות בעיר באר שבע כי יפעל להקמת ממשלת אחדות ליברלית, ללא מפלגות סקטוריאליות. כלומר: ללא המפלגות החרדיות.

את דבריו אמר גנץ שעה קלה לאחר הפרסום במהדורה המרכזית של חדשות 12 כי גנץ צפוי להטיל וטו על המפלגות החרדיות ולהודיע כי לא יצרף אותן לקואליציה.

לדברי גנץ הערב, "ב-80% מהדברים רוב הציבור מסכים וחושב אותו דבר. בדיוק על הבסיס הזה אני מתכוון לבנות ממשלה רחבה שתייצג את כולם".

(צילום: אבישי פינקלשטיין)

"שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב", הוסיף גנץ. "הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור".

גנץ הוסיף: "אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף.

"כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

(צילום: אבישי פינקלשטיין)
(צילום: אבישי פינקלשטיין)

ח"כ גבי אשכנזי אמר בכנס: "אנחנו רוצים שזו תהיה ממשלה של אחדות. ממשלה שמאחדת ולא מפלגת. ממשלה שמשרתת ולא נתונה לסחיטה. אנחנו מאמינים שזה מה שישראל צריכה היום. מדינה שמכילה את האחרים, מדינה שכולם שווים בה, מדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שכולנו רוצים לגדל בה את ילדינו".

מוקדם יותר היום, במהלך טקס הנחת אבן הפינה לשכונה חדשה בנתיבות, אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי "אני משוכנע שגנץ, בוגי יעלון ואשכנזי יתפרקו מלפיד ויצטרפו אלינו לממשלה שבראשות נתניהו. משוכנע שלא יהיו בחירות פעם שלישית ונעשה הכל שיהיה לגוש 61 בלי ליברמן".

לפי הדיווח בחדשות 12, המטרה של גנץ היא פוליטית: להחזיר שני מנדטים אותם איבד לטובת 'ישראל ביתנו' ושני מנדטים נוספים, שאיבד לטובת מפלגות השמאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר