"ישראל יודעת מה אתם עושים"

ראש הממשלה: ישראל חשפה אתרי גרעין סודיים באיראן

נתניהו מסר הערב הצהרה בנוגע לאיראן, עליה חזר גם בשפה האנגלית. בדבריו חשף את הפעילות האיראנית להשמדת המתקנים שנתגלו על ידי ישראל וקרא לעולם להפעיל לחץ על טהרן (מדיני)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. וידאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שני) את כלי התקשורת ומסר בפניהם הצהרה מיוחדת על תכנית הגרעין האיראנית, במהלכה חשף מתקני גרעין סודיים.

בתחילת דבריו סיפר כי פקחי סבא"א, גילו שאריות אורניום במתקן שחשף באו"ם לפני שנה, והוסיף כי איראן מסרבת לשתף פעולה עם הממצאים.

"האיראנים טענו שזה מפעל לניקוי שטיחים, קראתי לסבא"א לבדוק מיד את המתקן, היום אני מודיע לכם שהפקחים מצאו שם חומר גרעיני אורניום שאיראן הסתירה בניגוד להתחייבויותיה הבינלאומית. זו ההפרה החמורה ביותר של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני".

נתניהו המשיך וחשף כי ישראל גילתה מתקני גרעין נוספים סודיים באיראן, אחד החשובים שבהם הוא אתר לפיתוח נשק גרעיני באבאדה.

לדברי ראש הממשלה, כאשר האיראנים הבינו כי האתר נחשף על ידי ישראל - השמידו אותו. "בכל פעם האיראנים מסתירים, אנחנו חושפים והם מנסים להסתיר את עקבותיהם".

ביבי פנה לאיראנים ואמר: "ישראל יודעת מה אתם עושים, מתי אתם עושים ואיפה אתם עושים. נמשיך לחשוף את השקרים שלכם, לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ונפעל נגד התוקפנות של איראן בכל מקום ובכל עת".

בהמשך פנה לקהילה הבינלאומית בקריאה להצטרף אל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ואל ישראל ולהפעיל לחץ על איראן. "המדיניות הדרושה היא לחץ, לחץ ועוד לחץ".

בשלב זה, חזר ראש הממשלה נתניהו על הצהרתו הקצרה גם בשפה האנגלית כשהוא מכוון אל התקשורת העולמית בניסיון להשפיע על דעת הקהל.

בסיום ההצהרה, רגע לפני שירד מהבמה, שחרר נתניהו אמירה עם רמיזה פוליטית באומרו לכתבים שהיו במקום: "הכי חשוב, שיהיה מצלמות בכל מקום", כאשר דבריו באים ברקע הסערה הפוליטית בישראל סביב חוק המצלמות באולמות הקלפי.

בתוך כך, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרה בצהריים כי איראן התקינה צנטריפוגות חדשות במתקני הגרעין שלה, שיאפשרו לה להעשיר אורניום מעבר לרמה המותרת בהסכם הגרעין.

שר החוץ ישראל כץ מסר בתגובה: "אני פונה לממשלות צרפת, בריטניה, גרמניה ויתר השותפות להסכם להודיע מיד על הפעלת המכניזם הקיים לדיון בהפרות ההסכם, ולהוביל לביטולו והצטרפות לסנקציות האמריקניות נגד איראן. ההיסטוריה מלמדת פעם אחר פעם שכניעה לרודנים מביאה לאלימות ולא לשלום. העולם חייב להתאחד ולבלום את איראן במרוצה לגרעין ובתמיכתה בטרור האזורי והעולמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר