הרב הציוני במכתב

ערק ל'יהדות התורה' ומסביר: "'הבית היהודי' הורידו כתר תורה מראשם"

במכתב שמתפרסם היום, מסביר לראשונה הרב דוד חי הכהן, מהמוכרים מבין הרבנים בציונות הדתית, את פשר נטישתו את מפלגת הבית היהודי לטובת הצבעה עבור 'יהדות התורה' (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב דוד חי הכהן (צילום: Zoharelias, wikipedia)

הרב דוד חי הכהן, מי שנחשב לאחד מבכירי הרבנים החרד"לים (חרדים-לאומיים) וחתם לאחרונה באופן נדיר על תמיכה דווקא במפלגת 'יהדות התורה', מסביר לראשונה במכתב מפורט מדוע בחר לעזוב את מפלגת 'הבית היהודי' בבחירות הללו.

כזכור, לאחר מפגשים עם בכירי יהדות התורה, שנחשפו ב'כיכר השבת', נקט הרב בצעד חריג וערק מ'הבית היהודי' עם בני קהילתו 'אור לישראל' שבעיר בת ים.

וכך פותח הרב את מכתבו: "כידוע לכם מאז נתייסדה קהילתנו, לפני למעלה מארבעים שנה, הייתה דרכנו להתאמץ בדרך הטובה ביותר בעיני ד' ולא להתפשר על האמת. לשם כך הקמנו את מוסדותינו המחנכים לתורה ויראת שמים בהידור, ולא בקלות ראש".

"דרך זו", כותב הרב, "לא הייתה סלולה, ומשך שנים לא נתקבלנו על ידי המוסדות הרשמיים, ובעמל רב נשאנו על כתפינו הדלות את האחריות להחזקתם, ובלבד שלא נוותר על טהרת הקודש. בכל מה שנוגע לקדושת ארץ ישראל, הלכנו יחד עם המאמינים בדורנו - דור שנגאל ומחויב לגאול את הארץ בדרך התורה".

הרב דוד חי ממשיך ומגולל את ההיסטוריה: "כך היינו שותפים לכל המאבקים על הארץ, בעצרות ובהפגנות, בלי לשים לב לאלה שלעגו לנו או ניסו לעצור בעדנו. יחד נאבקנו עם אחינו בני ימית, ומאוחר יותר עם יושבי גוש קטיף - איתם היינו בשעות הקשות להם ולעם ישראל ישראל כולו".

"ידוע לכם כמה נאבקנו בשנים הראשונות כנגד חילולי שבת בפרהסיא וכנגד מכירת חמץ בפסח. התורה, הארץ והעם הקדושים נחשבו בעינינו כחטיבה אחת. כמה השתדלנו בכוחותינו הדלים לעזור לעולים מרוסיה בשנים הראשונות, ולא הבדלנו בין השותפים למאבק, גם אם לא היו על טהרת הקודש".

וכאן מגיע הרב להקשר הפוליטי: "מתוך כך תמכנו בציונות הדתית ובמפלגות השונות שקמו מתוכה, בזכות הקשר והחיבור שהיו במעשיהם בין שלמות התורה לשלמות העם והארץ".

"לצערנו, לאחרונה התאחדה מפלגת הבית היהודי היקרה לנו עם מפלגה חילונית שכבוד התורה ומצוותיה, ערכי הקודש של עמנו מדורי דורות, אינם בראש מעיינה. לא זו בלבד, אלא שהכתירו את ראשי המפלגה החילונית בראש הרשימה, כאילו שם שמים הוא משני לשמירה על הארץ", תוקף הרב את החבירה ל'הימין החדש' והכתרת איילת שקד כיו"ר.

"הרי כל הארץ חשיבותה בזכות התורה שקידשה אותה ושכינת ד' השוכנת בה, ואיך יעלה על הדעת להוריד את כתר התורה מראשם של ישראל, למען הישג בבחירות של מנדט נוסף?".

לדבריו, "למרות נסיונותי לעצור את המהלך מבעוד מועד, לא זכיתי בדרך הקלה, ונאלצתי לבחור בדרך הקשה שהיא דרך האמת, למען ד' שחותמו אמת".

בשלב זה מצהיר הרב דוד חי הכהן כי הוא פורש באופן סופי ממפלגת הבית היהודי: "הודעתי על פרישה בזמן הקרוב מהבית היהודי, למען הליכה משותפת עם אלה שתורת ד' יקרה בעיניהם מן הכל. אחרי בירורים אחדים, שנעשו בליווי תלמידי חכמים גדולים וחשובים, בחרנו ללכת עם רשימת יהדות התורה שסימנה ג'".

"בשיחות איתם הגענו להסכמה שביחד נתאזר להקים את כבוד התורה על תילה, לשמור על הרבנות הראשית, על כבודה של הארץ שלא תתחלל בהרס השבת היקרה, על קדושת צבא ישראל שלא תפגע על ידי תערובת פסולה של בנים ובנות, וכמובן על הארץ שלא יימסר שום חלק מחלקיה הקדושים בידי שונאי ישראל", חותם הרב את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר