פרסום ראשון

בנות הסמינרים של "הפלג" תחת מעקב המשטרה הצבאית

בימים האחרונים החלו נציגים מטעם שלטונות הצבא להגיע לבתי משפחות המשויכות ל'הפלג', זאת כדי לראות את הנערות ולהחליט האם מגיע להן 'פטור דת' - בשל חשד שעוררה התנהלותן (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

שוטרי המשטרה הצבאית פשטו בימים האחרונים על בתיהן של נערות בלומדות בסמינר אוהל רחל של 'הפלג', ודרשו מסמכים שיוכיחו כי הן פטורות מגיוס לצה"ל. כך נודע ל'כיכר השבת'.

כידוע, בשנים האחרונות הקימו בפלג את רשת הסמינרים 'אוהל רחל', בבני ברק ובירושלים, כשהנערות הלומדות בהם כלל לא נרשמות ככאלו במערכות המידע של משרד החינוך.

בשונה מכל הסמינרים בארץ, בהם אישורי הפטור מצה"ל מטעמי דת נשלח על ידי הנהלת הסמינר בצורה מרוכזת לצבא ומאושר על פי רשימות משרד החינוך, הרי שבסמינרים של 'הפלג' שפרטיהם כאמור אינם במשרד, אישורים אלו נשלחים על ידי הורי התלמידות בצורה לא רשמית.

בימים האחרונים באה התפנית: נציגי צה"ל החלו להגיע לבתי התלמידות הללו, לאחר ששליחת האישורים באופן זה עוררה חשד אצל שלטונות הצבא.

השליחים של צה"ל דרשו בביקורי הבית הללו לראות את הבת הלומדת בסמינר וניסו להתרשם האם אופי הבית אכן דתי...

אנשי המשטרה הצבאית בחיפוש אחר עריק מ'הפלג'. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

כך לדוגמה, כפי שפורסם ב'הפלס', ביטאון הפלג, אתמול הגיעו הנציגים לבית משפחת ברנשטיין, מקהילת הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל בעיר אשדוד, ודרשו מסמכים על מקום לימודיה. הם שמעו כי 'תצהיר דת' נשלח על ידי המשפחה, אך התעקשו לקבל ראיות להיותה בת סמינר.

החשש כעת בפלג, הוא שבחלק מהמקרים האישורים והבדיקות לא יתקבלו, והמשטרה הצבאית תבצע מעצרים של בנות חרדיות - כעריקות מצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר