מבלי ששמתם לב

ההורים מודאגים: מחירי המעונות עלו בצורה משמעותית

לאחר פתיחת השנה, התברר להורים כי שכר הלימוד במעונות עלה בצורה משמעותית, בשיחה עם 'כיכר' הם אומרים: "אם המחירים לא ישתנו, נוציא את הילדים ונצא למחאה" (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מחירי מעונות היום עלו בפתיחת שנת הלימודים בלפחות 200 שקלים, ולגילאים מסויימים אף עלו יותר, מפניות שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה כי לחלק מהאברכים שווה להשאיר את הילדים בבית, מי שמתגייס לעזרת ההורים הוא חבר הכנסת מקלב.

כל מי שצריך להכניס ילד למעון מכיר את הטבלה שמכונה בפי כל 'הטבלה של התמ"ת' (היום זה נמצא תחת משרד הרווחה), לפי דירוג השכר בטבלה המשפחה יודעת כמה היא אמורה לשלם עבור ילדו במעון.

אלא שמתברר שעם פתיחת שנת הלימודים הטבלה "התעדכנה" והמחירים עלו בצורה משמעותית במיוחד למשפחות של אברכים ובני תורה שאין ידם משגת.

מנהלת מעון במרכז הארץ אומרת ל'כיכר השבת': "כי היא מנהלת מעון יום חרדי ומדובר בלא פחות משערוריה של העלאת המחירים למעונות, וזה עוד בלי לדבר על מבחן הכנסה לנפש 2100, שלא תואם את ההעלאה של שכר מינימום דרגה 4 1245 שקל לתינוק אחד, אני פונה כמנהלת - לא כאמא", היא מסיימת את דבריה.

אריה, שיש לו 2 ילדים במעון אומר ל'כיכר השבת': "בענין שכר המעונות לילדים, כל ילד עלה ב-180 שקל ואני משלם יותר מ-400 שקל , כמו"כ ישנו אבסורד נוסף יש הבדל בין תינוק לילד בסבסוד המדינה תינוק נחשב מ15 חודש, והמחיר נקבע לתאריך שבו נכנס למעון, אם הוא בן 15 חודש ויום כל השנה משלם כילד ואם הוא בן 14 חודש ו28 יום כל השנה משלם כתינוק. כל השנה התחשיב לא סביר וצריך שיחושב כל חודש לפי הגיל של אותו חודש".

חיים אומר ל'כיכר השבת': "כי בעקבות עליית המחירים למעונות מ-700 שקלים לתינוק, לסכום ממש הזוי של 1,100 אני מרגיש שאין ביכולתי להמשיך עם המעון ופשוט להוציא את התינוק למטפלת פרטית".

לסיכום, אומרים ההורים כי הם שוקלים להתארגן ולהוציא את הילדים מהמעונות או לצאת למחאה, "לא ייתכן שחינוך ילדים קטנים תהיה הוצאה שלא נוכל לעמוד בה" הם מסיימים.

מי שהרים את הכפפה הוא חבר הכנסת אורי מקלב שהבטיח להיכנס לעובי הקורה ולטפל בסיפור באופן מידי. 'כיכר השבת' יעקוב האם הוא אכן מטפל וימשיך לעדכן.

הטבלה המעודכנת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר