ישראל מכחישה

חשד בארה"ב: 'ישראל שתלה מכשירי ריגול ליד הבית הלבן'

גורמים רשמיים אמרו לאתר "פוליטיקו" כי ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה לטלפונים סלולריים ליד הבית הלבן וליד מתקנים רגישים בוושינגטון • בישראל מכחישים: "שקר מוחלט" (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באלול תשע"ט | 12.09.19
הבית הלבן (צילום: Yossi Zamir/FLASH90)

במהלך השנתיים האחרונות, הסיק הממשל בארצות הברית כי ככל הנראה, ישראל היא העומדת מאחורי הצבת מתקני האזנה בסמוך לבית הלבן ולמתקנים רגישים נוספים בוושינגטון - כך מדווח היום (חמישי) האתר 'פוליטיקו'.

בתחקיר המתפרסם ב'פוליטיקו', מצוטטים שלושה גורמי ממשל בכירים, אשר אחד מהם אמר כי בניגוד למקרים דומים של ריגול זר על אדמת ארצות הברית, ממשל טראמפ לא תקף את ישראל על כך - למרות שעודכנה בזמן אמת.

"התגובה הייתה מאוד שונה ממה שהיה נהוג בממשל הקודם", אמר הבכיר. "בממשל הנוכחי, יש חישובים אחרים בכל הנוגע לדרך שבה מתייחסים לנושאים האלה".

מכשירי הריגול המיניאטורים שנמצאו, ידועים בכינוי "סטינגריי" והם מדמים מגדלי סלולרי רגילים כדי לעבוד על המכשירים הסלולריים ולהצליח לחשוף שיחות ופרטים מזהים.

על פי ההערכות, מטרת מכשירי האזנה היו כדי לעקוב אחרי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ואחר בכירים נוספים. עם זאת, לא ברור האם ישראל אכן הצליחה להאזין להם.

אחד הבכירים צוטט בכתבה אומר כי "ישראל מאוד אגרסיבית במסגרת מבצעי איסוף המודיעין שלהם. כל מה שאכפת להם זה לשמור על הביטחון של המדינה שלהם והם עושים מה שהם מרגישים שצריך כדי להשיג את זה".

עם זאת, בתחקיר 'פוליטיקו' ציינו כי בישראל מתלוננים על ריגול אמריקאי בישראל. אחד הבכירים האמריקאים צוטט בכתבה כאומר: "מן הצד השני, תנחש מה אנחנו עושים בתל אביב...".

דובר מטעם השגרירות של ישראל בוושינגטון, אלעד סטרוהמייר, הכחיש את הדיווח. "ישראל לא מבצעת פעולות ריגול בארצות הברית, נקודה", אמר.

בכיר בממשל טראמפ סירב להגיב על הנושא. ה-FBI סירב להגיב, כמו גם המשרד לביטחון המולדת והשירות החשאי.

מפמליית ראש הממשלה, הנמצא כעת בדרכו לביקור מדיני ברוסיה, נמסר בתגובה לדיווח בארה"ב: "זהו שקר מוחלט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש גם הוא ואמר: "שקר וכזב. יש לי הנחיה ברורה - לא אוספים מודיעין בארצות הברית. ההנחיה הזו נאכפת לחלוטין".

עוד נמסר כי "קיימת התחייבות רבת שנים והנחייה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארצות הברית. ההנחייה הזו מיושמת באופן מוחלט ללא יוצא מן הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר