אחרי הכנס באשדוד

דיווח: נתניהו תכנן לתקוף בעזה - מנדלבליט עצר אותו

ההשפלה שחווה ראש הממשלה על גופו, כאשר נאלץ להתפנות מהבמה בכנס באשדוד, בשל ירי הגראד מעזה, הניעה אותו לתגובה תקיפה ביותר - אך היועמ"ש מנדלבליט בלם אותו (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
היועמ"ש מנדלבליט (צילום: Roy Alima/Flash90)

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו נבלם בשבוע שעבר מביצוע מהלך צבאי חריג ברצועת עזה, בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט? כך לפחות עולה מדיווח שמתפרסם היום (שני) בעיתון הארץ.

על פי הידיעה, של הפרשן הצבאי עמוס הראל, שעות ספורות אחרי ירי רקטת הגראד המכוון לעיר אשדוד, שהוריד את נתניהו מהבמה עליה נאם בכנס בחירות של הליכוד, הוא הגיע לדיון הביטחוני בקריה ותכנן לצאת ממנו עם החלטה על "מהלך צבאי חריג" בעזה, בתגובה לירי.

כזכור, בעקבות התיעוד הדרמטי מהכנס, ספג יו"ר הליכוד ביקורת פוליטית - בין מ'כחול לבן' שהאשימה אותו בהפקרת תומכיו ובין מ'ימינה' שטענה כי מדובר ב"השפלה לאומית".

רוה"מ מפונה מהכנס, בעת מטח הירי (צילום: מתוך פייסבוק / יחיאל אילוז)

לשכת ראש הממשלה לא פרסמה פרטים על הדיון שקיים נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון, ובהמשך תקף חיל האוויר מטרות צבאיות של חמאס ברצועת עזה.

לפי חשיפת 'הארץ', כאמור, התגובה הצבאית שהיתה חריגה רק במעט מהרגיל, נבעה בין היתר מעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהתווכח טלפונית עם ראש הממשלה וטען כי אם יממש את רצונו לתקוף בעזה באופן נרחב, הדבר עשוי לגרור מערכה צבאית משמעותית - ולכך נדרש אישור של הקבינט המדיני-ביטחוני.

בעבר כזכור רצה נתניהו להשאיר אצלו בלבד את הסמכות למתן החלטות מעין אלו, אך חוות דעת מעמיקות שהזמין גרסו כי גם הקבינט צריך לאשר יציאה למערכה צבאית.

יצוין, כי התרחשות זו, אם אכן אירעה כפי שדווח, סותרת ‏את דבריו של נתניהו ב'בליץ' הראיונות שהעניק כעת, ערב הבחירות, לפיהם הוא נשמר בכוונה מתקיפה נרחבת ברצועת עזה וכי מתכנן לבצע אותה בעתיד רק אם יבשילו תנאים מסוימים - אותם לא פירט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר