הצחוק יפה לבריאות ובכלל: 10 דברים שלא ידעתם עליו

כמה פעמים ביום אנחנו צוחקים? (יותר משנדמה לכם), מה גורם לנו לצחקק? (רמז: לא מה שחשבתם) ולאיזו מטרה משמש הצחוק חוץ מ-ובכן, להפוך את העולם למקום שמח יותר? (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מה גורם לנו לצחקק? (רמז: לא מה שחשבתם), כמה פעמים ביום אנחנו צוחקים? (יותר משנדמה לכם) ולאיזו מטרה הוא משמש חוץ מ-ובכן, להפוך את העולם למקום שמח יותר? הנה כמה עובדות מפתיעות על הצחוק:

1. בניגוד לאמונה הרווחת, הזרז מספר אחד לצחוק אינו בדיחה: הוא תקשורת עם אדם אחר.

2. באחד הניסויים המוקדמים ביותר של רוברט ר. פרובין, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת מרילנד, אחד המומחים המובילים בתחום הצחוק, הוא הוכיח שרק האזנה לצחוק מוקלט עשויה לעורר התקפי צחקוקים. למעשה, על פי המחקר שלו, יש סיכוי גדול יותר שתצחקו כשיש מישהו אחר בסביבתכם מאשר כשאתם לבד.

3. המספר האידאלי של מילים בבדיחה? 103. אם תשאלו אותנו, מדובר בהרבה פחות

4. "אין שום נוסחת קסם או מפתח למה שמצחיק", אומר ד"ר סקוט ווימס, מדען מאוניברסיטת מרילנד ומחבר הספר "חה! המדע מאחורי מתי אנחנו צוחקים ולמה". אבל באופן כללי, הוא אומר, מה שלעתים קרובות מצחיק אותנו הוא כאשר המוח שלנו מצפה לדבר אחד ואז, בכמה מילים, הציפייה מתהפכת.

5. עשר דקות עד רבע שעה של צחוק יומיומי, שורפות 10 עד 40 קלוריות.

6. הערכתנו לבלתי צפוי מתחילה כבר בינקות, אם כי ברמה בסיסית מאד. "הורים ישימו לב שהם יכולים לעורר צחקוק מהתינוק שלהם על ידי חיקוי של פרצוף מצחיק, דיבור בקול מצחיק או השמעת 'קוקו'", אומרת מרידית' גטיס, פסיכולוגית באוניברסיטת קרדיף.

7. לפי הערכות, מבוגר צוחק 15 עד 20 פעמים ביום.

8. מחקרים קישרו בין צחוק לעלייה בתפקוד החיסוני, סובלנות לכאב, בריאות לב וכלי דם ואפילו שמירה על הזיכרון.

9. בשיחה טיפוסית של 10 דקות, אנחנו נתקפים בממוצע ב-5.8 פרצי צחוק.

10. גם אנשים עם אפס חוש הומור יכולים לקצור את היתרונות שיש בצחוק. איך? לזייף את זה. מחקר משנת 2002 ב"דוחות פסיכולוגיים" מגלה שאילוץ עצמי לצחוק (או אפילו רק לחייך) יכול לשפר את מצב הרוח. המוח האנושי אינו מסוגל להבחין בין צחוק ספונטני לבין הנעה עצמית לכך; לפיכך, נטען כי היתרונות הבריאותיים שווים לשני המקרים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית