תרחיש האימים - יתממש?

מה הסיכוי למערכת בחירות שלישית? הליכוד: ספין של גנץ

אחרי שהציג בלוק משותף עם המפלגות החרדיות וסיעות הימין, דרש ראש הממשלה משמעת קמפיין מחברי הכנסת של מפלגתו • האם נתניהו אינו פוסל בחירות חדשות? הדיווח - וההכחשה (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחד התרחישים העולים בעקבות תוצאות הבחירות, הוא האופציה למערכת בחירות שלישית. הסיכוי לכך אינו גבוה במיוחד, אך האופציה מרחפת באוויר.

הפרשן הפוליטי עמית סגל דיווח הערב (רביעי) כי אנשים ששוחחו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו התרשמו ממנו כי הוא אינו פוסל את האופציה של הליכה נוספת לבחירות.

במקביל, בחדשות כאן דיווח יואב קרקובסקי כי בישיבת סיעת הליכוד הודיע נתניהו לשרי וח"כי מפלגתו כי עליהם להישאר במשמעת קמפיין, ולא להתראיין ללא תיאום.

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הסיעה: "לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין קיימות רק שתי אפשרויות, ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות".

בליכוד נערכים כעת לשלושה תרחישים: או שיהיו מבין חברי 'כחול לבן' שיערקו לממשלת ימין-חרדים, או שכחול לבן תסכים רשמית להצטרף לקואליציה כזו, או: בחירות.

במפלגת הליכוד הכחישו ומסרו בתגובה: "הדיווחים כאילו ראש הממשלה נתניהו מעוניין בבחירות נוספות אינם נכונים, מדובר בספין שקרי של לפיד וגנץ".

לפי הודעת הליכוד, "ראש הממשלה נתניהו לא פוסל אף מפלגה ציונית ולכן אין שום סיבה או רצון ללכת לבחירות נוספות".

"מדינת ישראל זקוקה בעת הזאת לממשלה ציונית חזקה ולא לממשלה שנשענת על מפלגות ערביות או לבחירות נוספות. לאחר שגיבשנו היום את בלוק מפלגות הימין, נפנה בימים הקרובים לכל המפלגות הציוניות ונתחיל במו"מ מיידי".

השר יריב לוין, שמונה לראש צוות המו"מ אמר בישיבת הליכוד: "מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד - יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה. מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות - יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו".

"ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר