לא מאוחדים

שקד: 'בלוק הימין' של נתניהו עדיין לא סגור

נפתלי בנט ואיילת שקד כי הם עדיין לא סגורים בתוך הבלוק של נתניהו עם סיעות הימין והמפלגות החרדיות. השר סמוטריץ': "נדרוש חתימה על הסכמים קואליציוניים" (פוליטי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ראש הממשלה כבר הצהיר כי כל מפלגות הימין והחרדים סגרו על בלוק משותף לקראת ההמלצה לנשיא והמו"מ הקואליציוני, אך איילת שקד מבהירה: כלום עדיין לא סגור. הבוקר, ייפגשו שוב ראשי הסיעות עם נתניהו.

במפלגת הימין החדש אמרו הבוקר (חמישי) כי מבחינתם הכל תלוי בהתאם להתפתחויות הפוליטיות, וכי כך סוכם בשיחה בין נפתלי בנט לאיילת שקד.

בראיון לתכנית דקלסגל ברשת ב' אמרה שקד: "אנחנו צריכים לדאוג לציבור ששלח אותנו, שבנו לא יבגדו. זה תפקיד של פוליטיקאי טוב - לשחק עם הקלפים שנתנו לנו".

"אנחנו מוכנים לשבת עם כל מפלגה ציונית, אז למה ליברמן וגנץ צריכים להדיר חרדים? הציבור בחר בנתניהו - הליכוד המפלגה הגדולה בימין, אני לא מתערבת למפלגות אחרות לגבי מי עומד ראשון".

שקד אמרה עודף "כשאתה מסתכל על התוצאות אתה רואה משמעותית שיש יתרון לגוש הימין על פני גוש השמאל. היתרון הזה מספיק אם ייאותו להצטרף לממשלה ולא לגרור את המדינה לבחירות".

"כל ראשי המפלגות צריכים לזכור שכולם התחייבו לציבור הבוחרים שלא נגרור את המדינה לבחירות בפעם השלישית. אנחנו לא רפובליקת בננות".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר: "אנחנו נדרוש חתימה על הסכמים קואליציוניים לפחות עם עקרונות כלליים. לא יכול להיות שאנחנו נהווה גשר, של מתן בלוק והמלצה לנשיא ואז זה ישמש לממשלה עם גנץ. לוקחים בחשבון כל תרחיש. גם כזה שתובא תוכנית טרמאפ שגנץ יגיד שהיא מחייבת אותו להיכנס ואז אנחנו והחרדים נישאר בחוץ".

אתמול, בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו השתתף השר יריב לוין וראשי הסיעות: יעקב ליצמן, משה גפני, נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'.

המשתתפים התחייבו על בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה, והוחלט להקים צוות מו"מ משותף לכל סיעות בלוק הימין.

לאחר מכן אמר נתניהו: "יש שתי אפשרויות. או ממשלת ימין בראשותי, או ממשלת שמאל שנשענת על הערבים". נתניהו התריע כי במצב הביטחוני כיום, אסור לאפשר ממשלה העומדת רק בזכות הערבים.

לדבריו, "בעת הזאת יותר מאי פעם, בייחוד מול האתגרים הביטחוניים והמדיניים העצומים שעומדים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שנשענת על המפלגות הערביות האנטי-ציוניות".

"נעשה כל מאמץ כדי למנוע ממשלה מסוכנת כזאת. זו המחויבות שלנו לביטחון מדינת ישראל, זו המחויבות שלנו לבוחרינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר