יבוא על עונשו?

כתב אישום הוגש נגד מצית ארונות הקודש

לאחר ששרף שלושה בתי כנסת, ואת בית כנסת הגדול שבפתח תקווה הצליחה המשטרה לקשור אותו לכל השריפות, וכעת הוגש נגד החשוד תושב ראש העין כתב אישום (משטרה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
נסיון ההצתה, בערב שבת (צילום: כתב השבוע בפתח תקווה)

לפני קרוב לחודש, בערב שבת קודש, אלמוני הצית את ארון הקודש בבית הכנסת בבית הכנסת הגדול שבפתח תקווה, לאחר חקירה של המשטרה התברר, כי אותו אחד הצית עוד בתי כנסת באזור, והמשטרה הגישה כנגדו כתב אישום בגין כל ההצתות.

החשוד, ככל הנראה היה אובססיבי והחל לשרוף ארונות קודש ובתי כנסת. לפי חקירת המשטרה, הוא החל את השריפות בבית הכנסת בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה שם אחז בנייר שמצא במקום והצית אותו באמצעות גפרורים. מיד אחרי, החשוד הצית באמצעות הנייר הבוער את הפרוכת של ארון הקודש ואת ארון הקודש ועזב את המקום. כתוצאה מההצתה נשרפו שפרי תורה, ארון הקודש, פרוכת הארון ושטיח שהיה בסמיכות לארון הקודש.

כמה ימים לאחר מכן שעה קלה לפני שבת קודש הגיע אותו אלמוני לבית הכנסת הגדול בפתח תקווה, ברחוב חובבי ציון, והצית את הפרוכת של ארון הקודש.

בחסדי שמים, באותו אירוע, יחזקאל פרקש, שעבר למקום, הריח ריח של שריפה והחל לבדוק מה מקורו. הוא זיהה כי המקום פתוח וכי מתרחש משהו חריג, נכנס להיכל בית הכנסת ומצא את הפרוכת עולה בלהבות.

פרקש פעל ללא לאות כדי לכבות את הלהבות ובתוך זמן קצר האש כובתה, הפרוכת נשרפה כליל אך ספרי התורה, בחסדי שמים, לא ניזוקו.

בחקירה אינטנסיבית הצליחו חוקרי המשטרה לקשור את החשוד לכל השריפות, כולל השריפה בבית כנסת ברח' יהודה הלוי בראש העין. המקום היה סגור והחשוד לקח נייר טואלט, שפך עליו שמן והצית אותו ובאמצעות הנייר הדולק, הצית את דלת הכניסה של בית הכנסת ועזב. כתוצאה מהצצתה, נשרף החלק התחתון של דלת הכניסה ונשרף שטיח גומי.

החשוד, בן 37 מראש העין, ביום חמישי האחרון הוגש נגדו כתב אישום בגין 3 אישומים בעבירות של הצתה. יחד עם כתב האישום הפרקליטות הגישה נגדו גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר