הזוי

כת לב טהור ביקשה מקלט מדיני מ...איראן

במהלך הדיונים המשפטיים בארצות הברית נגד חלק מחברי 'לב טהור', נחשפו מסמכים המוכיחים כי בשלב מסויים, הביעו נאמנות לחמינאי וביקשו מקלט מדיני מהרשויות באיראן (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: עמנואל נחשון)

מנהיגי הכת הקיצונית "לב טהור", ביקשו מקלט מדיני מהרשויות באיראן - כך עולה ממסמכים שנחשפו במהלך סוף השבוע האחרון במסגרת הדיונים המשפטיים הנערכים בארה"ב.

רבים ממנהיגי הכת, עצורים בבתי כלא פדרליים בארה"ב, והם מואשמים בעבירות של חטיפת ילדים, גניבת זהות ושימוש בדרכונים מזייפים.

כיום, מרבית חברי הכת נמצאים בגואטמלה אך מתברר כי גם ממקום נידח זה, הם מבקשים להתרחק ולהמשיך הלאה אל הרפובליקה האסלאמית של איראן.

צילום: הטלוויזיה המקומית בגואטמלה

באחד המסמכים נכתב כי הקהילה "מכריזה על נאמנות וכפיפות למנהיג העליון וממשלת המהפכה האסלאמית באיראן", וכי הם "מבקשים מקלט הגנה וחופש דת למשפחות ולבני הקהילה".

כחלק מבקשת המקלט המדיני של חברי הכת הקיצונית, הם מביעים תמיכה במאבק איראן במדינת ישראל ובשחרור ארץ הקודש "בדרכי שלום", כדבריהם.

שני חברי צוות "עובדה", הצלם ירון וינשטיין והכתבת לימור פנחסוב, שנסעו בשבועות האחרונים לגואטמלה בכדי לצלם כתבה על הכת "לב טהור" ובמהלך הצילומים, הותקפו באלימות.

וינשטיין סיפר במהדורה המרכזית של חדשות 12 על רגעי התקיפה: "פחד אימים. הם אמרו שיקברו אותנו, צעקו, 'אתם תמותו פה היום, אנחנו נהרוג אתכם, ציונים מסריחים'. אחרי שהייתי על הרצפה חנוק והפסקתי להתנגד, התחילו מכות מטורפות. הם לקחו אבנים גדולות והתחילו לזרוק. פחדנו ממוות בסקילה".

על הרגע בו הצילה אותם ספרה פנחסוב, "הייתי ברכב שבא לאסוף את הצלם ואת אבי, המרואיין שלנו. כשהגעתי לאסוף אותם אחד המקומיים אמר, 'באת לאסוף את האמריקאים? הם שמה למעלה חוטפים מכות'. הזעקתי את המשטרה. הם לא ידעו שאני למטה, יש להם גם המון קשרים במשטרה המקומית. הם לא התכוונו שאבוא ואפריע להם, זה היה נס".

בהמשך, כך היא מתארת, "הקונסולית והקב"ט של השגרירות הגיעו לקחת אותנו וחילצו אותנו. יום אחרי הבדיקות בבית החולים, ירון חזר לצלם שזה פשוט מדהים. יש לנו פה מטרה שהיא לספר את הסיפור הזה ולחולל שינוי, זה הכוח שלנו, לחשוף את זה ולעשות שינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר