גזר דין

7 שנות מאסר לעיתונאי הספרדי שדרס את הפסנתרן החרדי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 7 שנות מאסר על חוליו דה לה גווארדיה, שדרס למוות את חיים טוקצ'ינסקי, לאחר שחצה כשהוא שיכור את הצומת באור אדום - ונמלט מהמקום (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חוליו דה לה גווארדיה בבית משפט (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) על העיתונאי הספרדי, חוליו דה לה גווארדיה 7 שנות מאסר ופיצוי בסך 50 אלף ש"ח לאחר שהודה והורשע בעבירות הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום ונהיגה במהירות מופרזת.

לפי כתב האישום, בספטמבר 2018 נהג הנאשם ברכבו כשהוא שיכור ובמהירות העולה על המותר, חצה את צומת הרחובות המלך ג'ורג' ורמב"ן ("כיכר פריז") ברמזור אדום, ופגע בעוצמה בחיים טוקצ'ינסקי - פסנתרן חרדי, שנהרג במקום.

חיים, אשר החל לחצות את הכביש במעבר החציה, נפגע אך הנאשם לא עצר את רכבו לאחר הפגיעה, לא הזעיק את כוחות ההצלה ועזב את המקום. כתוצאה מהפגיעה הקשה, המנוח נפצע אנושות בראשו ומת במקום.

הנאשם הודה בעבירות החמורות שביצע במסגרת הסדר טיעון, והורשע בכל העבירות שיוחסו לו מלכתחילה. הפרקליטות עמדה בקשר עם משפחת המנוח וקיבלה החלטות תוך התחשבות בעמדתם.

עו"ד אפרת פילזר ביזמן מפרקליטות מחוז ירושלים: "בערב חג סוכות, בשל התנהגותו הפושעת של הנאשם הלך לעולמו ברגעים אחדים אדם צעיר שכל עתידו לפניו. שום עונש לא ייתן מזור למשפחה הכאובה, אשר נותרה עם חוסר וחלל שלא ניתן למלא ועם תחושת אובדן קשה אשר תישאר בליבם לעד".

"נבקש ביום הזה לחזק את ידי המשפחה ולקוות כי עונש המאסר הממושך שנגזר היום על הנאשם, יהווה ולו תרומה מסוימת בעצירת התופעה המגונה של נהגים פושעים שנוטלים חיים ולאחר מכן אף בוחרים לברוח מהמקום מבלי להושיט עזרה לנפגעים".

עו"ד דוד ברהום המייצג את העיתונאי הספרדי טען מנגד כי "מדובר בגזר דין מחמיר. הדבר מחייב אותנו לבדוק את הדברים בעיון מעמיק גם לאור מה שכתוב בגזר הדין, וגם לאור רפורמה מהעת האחרונה בעבירות ההמתה. השאלה האם לערער היא מוקדמת מדי כי עלינו לבחון את הדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר