נחשף לראשונה

"הרבה אש מסביב": קולות המבצע המיוחד בחאן יונס

צה"ל חשף קטעי קול מתוך הקלטות רשת הקשר של מסוק חיל האוויר בעת חילוץ הכח מרצועת עזה, בפעולה בה נהרג סא"ל מ': "פרש על הקרקע, לוחמים רשאים להיכנס" • צפו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

הערב (ראשון), חושף צה"ל לראשונה קטעי הקלטות מתוך רשת הקשר של מסוק חיל האוויר, מרגעי חילוץ הכח המיוחד מרצועת עזה בפעולה בחאן יונס מסוף שנת 2018, בה נהרג סא"ל מ'. אלמנתו וילדיו קיבלו היום את צל"ש הרמטכ"ל על פעילותו.

צוות מסוק סער של טייסת 118 ("דורסי הלילה"), ובתוכו אנשי יחידת החילוץ בהיטס 669, איתר את הכוח המיוחד ונחת בקרבתו באזור הלחימה תחת אש, במרחק קצר מאיתורי אויב ידועים, כדי לפנות את הכוח ולהעניק טיפול רפואי.

במקביל לכך, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס הוזנקו לסיוע בתקיפת מטרות והשמדת אמצעי הלחימה שנשארו בשטח רצועת עזה.

"פרש על הקרקע, לוחמים רשאים להכנס", נאמר בקשר, ובהמשך מדווחים: "לוחמים נכנסים, לוחמים נכנסים. הרבה אש מסביב".

בעליית הכוח למסוק, קשה היה לקבוע בוודאות שכלל הלוחמים היו בבטן המסוק והיה צורך לוודא כי אף לוחם לא נותר על הקרקע. למרות הסיכון הכרוך בכך, נשאר הצוות על הקרקע מספר דקות בתנאי אי-ודאות ותוך סיכון, על מנת לוודא שכלל הלוחמים עלו על המסוק.

לאחר ספירת כלל הלוחמים, המסוק המריא בחזרה לישראל ונחת בבית החולים "סורוקה". באירוע, כאמור, נהרג סא"ל מ' ז"ל ונפצע לוחם נוסף.

בצה"ל אומרים כי במהלך האירוע, פעלו הצוותים במקצועיות, בקור רוח ובאומץ לב וגילו כושר מנהיגות בתנאי חוסר וודאות. בפעולתם הביאו לידי ביטוי ערכים של רעות בלחימה, נחישות ודבקות במשימה שהביאו להצלת חיי אדם. על כל אלה הוענק לאנשי צוות האוויר צל"ש ותעודות הערכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר