חשיפה • כל הפרטים

הפתעה: רה"י הליטאי יסדר קידושין לבנו של איווט ליברמן?

בצל הדיווחים על כך שליברמן לשון המאזניים, ל'כיכר השבת' נודע כי עמוס ליברמן למד את הלכות החתונה אצל רה"י הליטאי, וחתונתו תהיה חרדית למהדרין - עם מחיצה (חרדים)

הגרב"ד דיסקין (צילום: באדיבות המצלם)

עמוס ליברמן, בנו המתחזק של יו"ר ישראל ביתנו - אביגדור ליברמן אמור להתחתן עם שרון בן חסון באחת מהאולמות שבעיר יפו. מי שהוזמן לסדר קידושין בחתונה המדוברת, הוא ראש ישיבת אורחות תורה ומקורבו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

עמוס, בנו של איווט ליברמן, מתקרב זה כבר כמה שנים לדת ולפני זמן לא רב אף הכניס ספר תורה והגיע למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, כדי שיכתוב אות בספר התורה.

אחד מהמקורבים אליו מספר ל'כיכר השבת': "עמוס, רוצה חתונה חרדית עם כל המשתמע מכך, אני יודע שאבא שלו רצה לעשות מחיצה לא על פי ההלכה הצרופה והוא התנגד ודרש לעשות מחיצה מלאה. מלבד זאת, הוא רצה להביא רב חרדי שיסדר לו חופה וקידושין".

איך בנו של איווט, הגיע לראש ישיבת "אורחות תורה"?, נשאל המקורב. לטענתו: "עמוס, מקורב כבר כמה שנים לגאון רבי ברוך דב דיסקין ואף לפני החתונה למד אתו את כל הלכות הטהרה והלכות לבית היהודי. עמוס, מאוד רצה שהרב דיסקין יסדר לו קידושין, אך כנראה שבשל ההסתה, הרב לא החליט עדיין האם לבוא לכזו חתונה".

מקורב של יו"ר "ישראל ביתנו", אישר את הפרטים ל'כיכר השבת", "עמוס, לא רוצה חתונה של "הבן של.." הוא רוצה חתונה פשוטה ורגילה. אני יודע שהוא מקורה לרב דיסקין אך אני לא חושב שהוא יסדר קידושין. מה שבטוח שמי שיסדר קידושין - זה רב חרדי (ככל הנראה, הרב גרוסמן ממגדל העמק. ח"ב וי"כ), מפני שבנו מאוד מקורב לציבור החרדי".

הרב דיסקין, נחשב לאחד מגדולי ראשי הישיבות הליטאים, הוא נולד לפני קרוב לשישים שנה בבני ברק לאביו הגר"י שהיה מקורבו של החזון אי"ש ור"מ בישיבת "תפארת ציון", כשגדל התחנך על ברכי מרן הגרא"מ שך בישיבת פונביז'. ונחשב לאחד מגדולי מקורביו.

לפני 25 שנה ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין ייסד את הכולל "נחלת משה" והעמיד את הגרב"ד לעמוד בראשות הכולל. 3 שנים לאחר מכן הרב שטיינמן ייסד את ישיבת אורחות תורה ומינה את הגרב"ד לראש הישיבה תפקיד אותו הוא נושא ברמה עד עצם היום הזה.

מלבד זאת, הגרב"ד עורך את שאלות המבחן בארגון "דרשו", בשנים האחרונות הגרב"ד גם משמש כראש הכולל של הנגיד דן גרטלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר