פרסום ראשון

לאחר מאבק: בריכת 'עמישב' תיסגר בשבת

הבריכה שהסעירה את תושביה החרדים של העיר פתח תקווה תהיה סגורה בשבתות במהלך החורף הקרוב, כחלק מדרישת רבני השכונה לשמור על הסטטוס קוו ועל קדושת השבת (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: בריכה שנחנכה בקיץ האחרון בפתח תקווה בשכונת 'עמישב' הסמוכה ל'הדר גנים' הצליחה להצית אש בין תושבי השכונה בשל הכוונה להפעילה בשבתות, זאת בעוד מרבית תושבי האזור הם חרדים ודתיים, שומרי מסורת.

מדובר במתחם בו פעלה בריכה לא מקורה, שהיתה פתוחה במשך שנים בשבתות - רק למנויים או למי שרכש כרטיסים לפני שבת, כאשר הבריכה פעלה רק בימות הקיץ. בקיץ נבנתה בריכה חדשה, מקורה, וסביבה התעוררה סערה. כעת אנו מדווחים ב'כיכר השבת' כי לאחר מאבק ממושך הבריכה תיסגר בימות החורף בשבתות.

הרבנים בעיר טענו כי יש לשמור על הסטטוס קוו, קרי, מה שהיה הוא שיהיה, כך שרק הבריכה הלא מקורה יכולה להיפתח בשבת, למנויים או למי שרכש כרטיסים מראש, ואילו הבריכה החדשה והמקורה, לפי הסטטוס קוו, לא אמורה להיפתח בשבת קודש.

החשש המקורי של רבני השכונה היה שהבריכה המקורה, מטבע הדברים, תעבוד גם בימות החורף ולא רק בימות הקיץ, והיא צפויה למשוך קהל גדול יותר של מבלים, כך שהדרישה היא לא להרבות חילולי שבת.

כעת, לאחר מאבק ממושך של הנציגות החרדית בפתח תקווה בהובלת רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי ורבני העיר מהקילות הליטאיות והחסידיות, הבריכה תיסגר בשבתות בימות החורף.

הבריכה החדשה נבנתה בהשקעה כספית גדולה על ידי ראש העיר הקודם איציק ברוורמן, ובנייתה הסתיימה כחצי שנה קודם הבחירות, שבהם הפסיד ברוורמן לרמי גרינברג, המכהן כראש העיר הנוכחי.

לאור חילוקי הדעות שהחלו כבר אז, הוחלט שלא לפתוח את הבריכה עד אחרי הבחירות, בהתחשב בכך שתקופת הבחירות הייתה מתוחה ונפיצה, תוך כדי שברוורמן מפקיד הבטחה בפני נציגי 'יהדות התורה' על סגירת הבריכה החדשה בשבתות.

לאחר הבחירות החליט ראש העיר רמי גרינברג המכהן גם כיו"ר הנהלת המתנ"ס בעמישב, על פתיחת הבריכה החדשה גם בשבתות בהחלטה שנויה במחלוקת: הקיוסק אומנם לא יפעל בשבת על מנת שיקבל תעודת כשרות, אך הבריכה עצמה תיפתח בשבת במהלך כל השנה.

החלטה זו עוררה סערה. באופן מפתיע מי שדווקא מובילים את המאבק בהחלטה הם אנשי הציונות הדתית המהווים רוב מוחלט בין עשרות אלפי השכונה הדתית/חרדית.

יצוין, כי הבריכה הוותיקה הייתה קיימת עוד לפני אכלוס השכונה ע"י משפחות חרדיות ודתיות רבות. ובהחלטת רבני העיר דאז, לא נדרשה סגירת הבריכה בשבת, מתוך התחשבות באוכלוסייה החילונית שהייתה אז רוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר