טור תגובה

מה קרה לכם, יהודים?! // עו"ד אביגדור פלדמן

מאיפה זה בא לכם, הפוליטיזציה של הדת, האימוץ חסר הסייגים של השיח המסית של נתניהו? מה לנתניהו ולכם, ומה לכם ולו, לתאוות הפרסום שלו, לחמדנות חסרת הרסן? • הפרקליט הבכיר בפנייה ישירה לגולשי 'כיכר השבת' (דעות)

עו"ד אביגדור פלדמן | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

קראתי את טור הדעה של ד"ר הלל בן שושן, "צו השעה פיוס היסטורי עם המרכז והשמאל", מנוסח כראוי, שקול, מאוזן, אבל אחר כך קראתי את תגובות הקוראים לטור וחבל שכך עשיתי.

מה קרה לכם יהודים טובים מאז עזבתי אתכם לפני יותר מחמישים שנה, והתחלנתי ורחמנא ליצלן, גם השמאלתי והשמאלתי, אבל מעולם לא שנאתי יהודי דתי או חרדי.

לא כך אני זוכר אתכם מבית הכנסת פועלי צדק, ברחוב עלייה, גדוש בחגים בעובדי כפיים, מנופאים, פחחים, חרטים, כורכי ספרים כמו אבי ז"ל, מאירי פנים, לא פוליטיים, ענייני שמאל וימין לא הטרידו אותם, לא שונאי ערבים וכאלה היו גם החרדים-חרדים, בבית הכנסת של חסידי הרבי מסוקולוב שאמי היא נכדתו.

ועכשיו התגובות הגסות הפונות אל הכותב, "הוא רוצה שנשתף פעולה עם טרוריסטים", ותגובות שבבית הכנסת בבית ספר בילו, שאליו המשכתי ללכת בחגים עד השנים האחרונות, כשגיליתי שבבית הכנסת פועלי צדק, אין מנין ביום כיפור, היו רואים באמירה "לנתניהו אין קופת שרצים ואותנו קשה לשכנע שחמגשיות ופרסום אוהד צריכים להפיל את ראש הממשלה", סוג של עבודת אלילים, והיו מזכירים לכותב שאולי אין לו קופת שרצים, אבל יש לו שרצים בצלחת.

כל שנותיי כנער הייתי מוקף במשפחה של כל גווני הדת, מפדלניקים, דודי רבא, אהרן יעקב גרינברג, כיהן כאיש מפדל בכמה כנסות, היה חבר ועדת חוץ ובטחון והיה סגן יו"ר הכנסת, משפחתי הם צאצאים של הרבי מסוחצ'וב, הרבי מסוקולוב, וצאצאים ישירים של הרבי מקוצק, יראי שמיים, נזהרים מקלה כחמורה, לא ילבינו פניו של איש, בודאי לא מבטלים עצמם, לא בפני בן גוריון, לא בפני אשכול, לא בפני יצחק רבין, לא שונאי חילונים - לכל היותר רואים אותם כטועים.

למשל תגובה מספר 16, המכנה את הכותב "שמאלן קיצוני", שייך לארגון שמאל קיצוני, "רואים את הארס והשומן נמסים ומתגלים שיניו הטורפות", ואחר מספר 13 מכנה אותו "לץ יהיר מנאמני 'תורה ועבודה'".

מאיפה זה בא לכם, הפוליטיזציה של הדת, האימוץ חסר הסייגים של השיח המסית של נתניהו? מה לנתניהו ולכם, ומה לכם ולו, לתאוות הפרסום שלו, לחמדנות חסרת הרסן?

ואם יורד מן הבמה, ואם יורשע בבית משפט לא בגלל חמגשית, אלא בגלל גניבה של עשרות ומאות מיליונים של שקלים מכיסכם ממחיר שירותי בזק, תמורת פרסום אוהד, לו ולאשתו, שלא נרחיב עליה את הדיבור, לאן תשאו אז את החרפה שלכם? תעברו ללקק לפריץ החדש?

המגיבים גסי הרוח מצדיקים כל מלה שכתב ד"ר בן שושן, רוח רעה נכנסה בציבור הדתי ובעיקר בציבור החרדי, ואל תסמכו על כך שגדולי התורה שאתם מזכירים מסכימים איתכם, לא הרב שך ולא הרב עובדיה יוסף, אדם ששמר כל ימי חייו על קשרים מצויינים עם המצרים, הערבים, קשרים שסייעו לו לחלץ את בני שנעצר על ידי חיילים מצרים כשניסה לצורך כתבה לעקוב אחרי מחפשי מקלט אפריקנים שחצו את מדבר סיני במטרה להגיע לישראל.

אני מניח שכל אחד מכם היה אומר מה לנו ולבנו של השמאלן הזה, שיינמק בכלא המצרי. צר לי שציבור של אנשים פיקחים חדי מחשבה, ריאליים, היודעים לשלב תורה ועבודה, ביטוי שהפך בפיכם לקללה.

>> מעוניינים להגיב בטור דעה משלכם?
שלחו אלינו למייל - desk@kikar.co.il
והטורים הטובים ביותר, יפורסמו ב'כיכר השבת' <<

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר