חרם על המשטרה?

אלימות המשטרה: ההוראה החריגה של הדיין הגר"י סילמן

בעקבות אלימות המשטרה בעת מעצר הבחורה החרדית, יזם הדיין הגאון רבי יהודה סילמן מהלך בלתי שגרתי כלפי המשטרה • "זו חציית קו אדום המהווה פגיעה קשה במגזר החרדי", הסביר (חרדים, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנערה עם מעצרה האלים ולאחר שחרורה (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הסערה בבני ברק בעקבות האלימות המשטרתית אמש (שלישי) ברחובה של העיר בני ברק, כלפי הבחורה חרדית, בשנות ה-40 לחייה, נמשכת - גם לאחר שחרורה של הבחורה מהמעצר, לאחר שקיבלה דו"ח כספי בסך 100 שקלים בגין חציה שלא במעבר חציה.

האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן כינס אמש את בכירי העירייה ויזם מהלך בלתי שגרתי שעלול לגרור לנתק זמני מול המשטרה, זאת בעקבות האלימות החמורה.

המעצר האלים של הבחורה (באדיבות המצלם)

במשך השנים נוצר קשר הדוק בין משטרת מרחב דן לעיריית בני ברק, כאשר במשטרה הקפידו לשמור על ערוץ ישיר מול רבני בני ברק והעירייה, כחלק מהמורכבות בביטחון והשמירה על תושבי עיר התורה והחסידות.

אלא שהמקרה אמש בו נקטה המשטרה באלימות קיצונית וחריגה כלפי בחורה חרדית, הצליח להסעיר את המגזר החרדי כולו, ובבתי הרבנים הוחלט שלא לשתוק יותר.

כאמור, האב"ד הגר"י סילמן כינס את ראש העיר וצוות לשכתו לאחר המקרה והגיב בתקיפות. "המקרה הינו חציית קו אדום המהווה פגיעה קשה במגזר החרדי", אמר הרב סילמן.

ל'כיכר השבת' נודע כי בהובלת הרב סילמן בוטל טקס הרמת כוסית עם בכירי מרחב דן במשטרה שהיה אמור להיערך היום (רביעי) בבני ברק.

בנוסף, בכירי המשטרה שהיו אמורים להיכנס מחר (חמישי) לבתי גדולי ישראל כמדי שנה לקראת השנה החדשה, לא ייכנסו בשלב זה כמחאה על הברוטאליות המשטרתית.

הבחורה לאחר שחרורה (באדיבות המצלם)

המשטרה, טענה אמש בהודעתה לתקשורת כי "שוטרים שהיו בפעילות אכיפת תנועה בבני ברק והבחינו בהולכת רגל בת 42, שחוצה כביש סואן שלא במעבר חציה, ביקשו ממנה להזדהות ואולם זו סירבה להזדהות. השוטרים ביקשו מהולכת הרגל להזדהות אולם היא התנגדה להוראת השוטרים, דחפה ובעטה בשוטרת. החשודה עוכבה לתחנת המשטרה ובהמשך שוחררה".

גורמים המעורים בתיק העירו כי "קשה להאמין שהמשטרה היתה משחררת בקלות שכזאת אישה, שלטענתה, דחפה ובעטה בשוטרת, וזאת לאחר שקיבלה דו"ח של מאה שקלים. בדרך כלל מי שתוקף שוטרים, מובא להערכת מעצר".

כפי שדווח אמש בהרחבה ב'כיכר השבת', בחורה חרדית מבוגרת, יתומה, שחצתה את הכביש, ברחוב השומר בבני ברק מול תחנת כיבוי האש, שלא במעבר חציה, נעצרה תוך אלימות משטרתית שמצליחה להסעיר את בני ברק.

לפי עדי ראיה, השוטרות שהמתינו בסמוך לתחנת כיבוי האש, מיהרו לעכב את הבחורה, ודרשו ממנה תעודת זהות בכדי לתת לה קנס כספי על חציית הכביש שלא במעבר חציה. אולם הבחורה, לדברי העוברים ושבים, נתקפה בחרדה מהסיטואציה המאיימת וסירבה כנראה לדרישתן. בתגובה, בחרו השוטרות לעצור אותה, ולפי עדי ראיה עשו זאת תוך הפעלת אלימות והנחת אזיקים על ידיה.

הרב יוסף ברגר, עורך העלון 'פנינים', שהיה עד למקרה מתחילתו מספר ל'כיכר השבת': "הבחורה עברה את הכביש שלא במעבר חציה, כשדרשו תעודת זהות היא התבלבלה ולא הגיבה נכון, ומאז השוטרים התנהגו כמו בפיגוע.

"הזעיקו שוטרים, שלפו אזיקים והיכו אותה ללא שום רחמים. אני מתבייש שאני אזרח במדינה כזו. מה היא עשתה? גנבה? רצחה? מה קורה כאן? מישהו התבלבל ועבר כל גבול. אלימות מול העיניים שלי. אני בדרך לפגישה ולא יכול להמשיך הלאה, אני מזועזע".

בעקבות הסערה הציבורית מיהרו ראש העיר אברהם רובינשטיין וצוות לשכתו יחד עם נציג ש"ס בעירייה יעקב זכריהו וח"כ משה ארבל לתחנת המשטרה וסייעו בשחרורה של הבחורה.

ח"כ משה ארבל אמר ל'כיכר השבת כי "התנהלות המשטרה בלתי הגיונית וחייבת להיבדק היטב. פניתי לשר ארדן שבודק את הנושא".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "צר לנו על הצגת תמונה חלקית תוך הטעיית הציבור. מאז תחילת שנה נהרגו 26 הולכי רגל שלא חצו במעבר חצייה (41% מסך הולכי הרגל שנהרגו), ונפצעו עוד 354 בני אדם, 40% מתוכם באורח קשה.
מדובר בהולכת רגל בת 42, שנראתה על ידי השוטרים כשהיא חוצה כביש סואן שלא במעבר חציה ובאופן מסוכן בניגוד לחוק. לאחר שהתבקשה להזדהות וניהלה שיח עם השוטרים שביקשו לאכוף את החוק, סירבה להזדהות ואף נקטה באלימות נגד השוטרים ולכן עוכבה לתחנה ומשסירבה נעצרה. מעצר זה ודאי היה נמנע, לו רק הייתה מזדהה ומאפשרת את פעילות האכיפה שבוצעה כחוק בדומה לאלפי פעולות אכיפה דומות המבוצעות מדי שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר