סערה בגור. האזינו

שוב סערה בחסידות גור: הגר"ש אלתר הורה להצביע ש"ס

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' נשמע ראש ישיבת שפת אמת מורה לשואל לבחור ש"ס. לאחר התוצאות, הסביר כי מדובר היה בהוראה פרטית לאנשים שסירבו להצביע בגלל האלימות (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין)

פרסום ראשון: לידי 'כיכר השבת' הגיעה הקלטה בה נשמע אדם השואל את ראש ישיבת שפת אמת, הגר"ש אלתר, למי עליו להצביע. מדובר, לטענת אותו אדם, בהקלטה ממערכת הבחירות האחרונה, שזה עתה הגיעה לסיומה.

אחרי הבהרה כי הוא אינו מעוניין שהדברים יתפרסמו בשמו, משיב הגר"ש אלתר לשואל להצביע עבור מפלגת ש"ס.

ההקלטה, שכבר הגיעה לאוזניהם של בכירים בחסידות גור, עוררה סערה נוספת, אחרי האירועים שכבר התרחשו עד כה, ובשיאם: ההתייצבות לצד העסקן ברלינר, בסיפור הקעמפ בארה"ב.

בסיום מערכת הבחירות, התברר כי יהדות התורה איבדה את המנדט השמיני, לטובת מפלגת הליכוד שעלתה במנדט נוסף. חוסר של 68 קולות בלבד, גרמו לאיבוד המנדט מהמפלגה החרדית למפלגה החילונית.

היום (שישי), פנה אברך חסידי אל הגר"ש אלתר, וביקש לשמוע האם אכן הורה לאלו הסרים למרותו, להצביע ש"ס. ר' שאול אישר את נכונות הדברים.

בראשית הדברים הבהיר הגר"ש כי לא שמע את ההקלטה המדוברת, אך לפי מה שנאמר לו, ייתכן כי היה מי שהדביק חלקים, הסיר קטעים וערך את ההקלטה.

בהמשך הדברים הבהיר הגר"ש אלתר, כי למרות שהוא אינו יכול לאשר את ההקלטה המדוברת, אכן הורה לאנשים מסוימים להצביע ש"ס.

ר' שאול הסביר כי היו אלו אנשים שכעסו מאוד אחרי שחסידי גור היכו את הרב פנחס שרייבר, אותו הגדיר הגר"ש: "תלמיד חכם גדול".

לדבריו, אותם אנשים לא רצו כלל לצאת ולהצביע, ולהם הסביר כי לא להצביע כלל, מסייע למפלגות חילוניות, ולכן הורה להם להצביע ש"ס. "לא בתור הוראה לרבים", הבהיר הגר"ש, אלא כהוראה פרטית לאנשים שהעדיפו לא להצביע בשל האלימות.

בהתייחסות לטענה כי איבדו את המנדט השמיני בגלל 68 קולות השיב הגר"ש: "על זה צריכים לחשוב מראש ולא לעשות דברים שמכעיסים אנשים. אם הם לא היו מצביעים בכלל, גם היו מאבדים את המנדט. לפחות הצלנו את היהדות החרדית בכך שהם הצביעו ש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר