לרגל היארצייט

'דיבור היסטורי': למה רבי נחמן עבר לאומן? • האזינו

בפרק השלישי של הפודקאסט מבית 'כיכר השבת', נדבר על רבי נחמן מברסלב, שהיום - יום פטירתו ויחד נצלול למסכת חייו של אחד מגדולי האומה שהותיר חותם נדיר על היהדות (יהדות)

כיכר פודקאסט | כיכר השבת |
(צילום: כיכר פודקאסט)

במסגרת הפודקאסטים (בעברית - הסכת), 'דיבור היסטורי', נעסוק בהרחבה היסטוריית העם היהודי ומאורי האומה, כאשר בכל פרק נתמקד בדמות משפיעה או באירוע משמעותי מההיסטוריה של עם ישראל.

בפרק השלישי בפודקאסט 'דיבור היסטורי' נעסוק באחד מגדולי עולם היהודי - האיש שההשפעה שלו ניכרת היטב על כל העולם היהודי, והראיה לכך - שבועיים לאחר ראש השנה, מגיע יום הזיכרון של רבי נחמן מברסלב, 209 שנה חלפו מפטירתו ועדיין עשרות אלפי יהודים הגיעו לציון של מי שמוכנה אצלם בפשטות "רבינו".

מי שילווה את הפודקאסט המיוחד הוא נכדו - המאבחן והמטפל דרך תורת הנפש, אליקים ביננשטוק, שמכיר את ההיסטוריה המשפחתית ושל סבו יותר טוב מרבים אחרים, כאשר במהלך השיחה הוא יחשוף דברים שרובכם עדיין לא יודעים.

רבי נחמן נפטר לפני 209 שנה ביום השני של חול המועד סוכות, ח"י תשרי תקע"א באומן.

רבי נחמן עבר מסעות רבים בחייו הפרטים, המסע האחרון שלו היה בה' אייר תק"ע, אז הוא עבר מהעיירה ברסלב שהייתה עיר משמעותית עבורו ועבור החסידות שאף נראת על שם העיירה הזו. ושנה לפני הוא עבר לאומן, במסגרת הזו נעסוק בסיבה העיקרית למה הוא עבר לאומן.

הסיבה הראשונה בשל הסיבה שבאומן בשנת תקכ"ח שאז נרצחו 30 אלף יהודים ורבי נחמן רצה להיקבר בסמוך לאיפה שהם נקברו.

עוד סיבה היא בשל האפיקורסים הרבים שחיו באומן, לרבי נחמן היה קשר מיוחד עם אותם אפיקורסים והוא רצה להיות בסמוך להם.

הסיבות בהרחבה וסיפורים מרתקים תוכלו לשמוע בפודקאסט המיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר