המשבר ייפתר?

נשיא רוסיה פוטין קיבל את בקשת ראש הממשלה והנשיא לחון את הנערה

בהודעה שמסר דובר הקרמלין נאמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יקבל את בקשתם של נשיא המדינה וראש הממשלה לחון את הנערה הישראלית - והוא ישקול את זה בכובד ראש (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנערה הישראלית (צילום: באדיבות המשפחה)

ברוסיה הודיעו כי הם ישקלו לקבל את בקשתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא המדינה ראובן ריבלין. ולחון את הנערה נעמה יששכר שקיבלה עונש חסר תקדים של 7.5 שנים - בשל רצון "להעניש" את ישראל.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר היום כמה מסרים ובין היתר, התייחס לנושא של הנערה נעמה יששכר. בדבריו אמר, כי נשיא רוסיה קיבל את בקשתם של נשיא המדינה וראש הממשלה, וכי "אנו יודעים כי הפנייה נשלחה, לאחר שהיא תגיע אלינו בערוצים דיפלומטיים, היא תימסר לידי נשיא רוסיה".

פסקוב הותיר את הכתבים עם השאלה בנוגע לכך שפוטין דן עם נתניהו באפשרות להחליף את יששכר באזרח רוסי הכלוא בישראל. "אני אשאיר זאת ללא תגובה. זה קשור לתוכן של קשרים דו צדדי, שאנחנו לא מפרסמים בשונה ממדינות אחרות", סיים הדובר.

כזכור, בית המשפט בעיר חימקי ברוסיה, גזר ביום שישי עונש חסר תקדים של 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר, שנתפסה עם 9.6 גרם של סמים בשדה התעופה כאשר עשתה את דרך לישראל בחזרה מהודו, לפני כחצי שנה.

בישראל מעריכים כי הסיבה לעונש הכבד, הוא בניסיון הרוסי להפעיל לחץ על ישראל שלא להסגיר לארצות הברית האקר מבוקש על-ידי האינטרפול שנעצר בנמל התעופה בן גוריון לפני ארבע שנים.

בשגרירות רוסיה הכחישו ו ציינו כי ההליך בעניינה של יששכר הוא משפטי, ומשרד החוץ לא מתערב בתהליכים שכאלה ולשגרירות לא ידוע על שום הצעה על החלפה כלשהי.

בראיון לחדשות 12, סיפרה אימה של נעמה: "היינו המומים. ידענו לפי כל מה שהלך בתקשורת היום שהיא הולכת לקבל גזר דין כבד, אמרתי לה שזו לא היא, שיש משהו בין שתי המדינות, אמרנו שנדאג לערער על זה. היא רעדה כעלה נידף, הגיע לכאן התובע הראשי של מוסקבה שקרא את כל התיק".

היא סיפרה: "ביקשתי מהשופט לראות אותה והייתי צריכה להתחנן. אין לה טלפונים, אין גם חלופת מכתבים. מצבה הנפשי קשה. היא הייתה דרוכה מאוד, ניסיתי לשדר לה חוזק. אמרתי לה שזה לא משנה אם זו שנה או שבע או עשר, המקום שלה זה לא שם. בכל קנה מידה העונש לא משתווה למה שעשתה".

לסיום ביקשה בשידור מראש הממשלה: "אני מתחננת לפניך, אתה חייב להוציא אותה מכאן. היא חיה בתנאים לא תנאים, יש שם תיל וכלבים והיא נרדמת כשהיא שומעת דלתות ברזל נטרקות. היא יושבת עם פושעות, עם סוחרות סמים".

לאחר הראיון, שוחח עימה טלפונית ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהבטיח לפעול על מנת להחזיר אותה הביתה בהקדם, ולנסות את כל המאמצים האפשריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר