המתיחות מתחדשת

הכרזה בגור: כל הממורמרים - יסולקו מהחסידות

"ישנם אנשים ממורמרים שמחרחרים ריב ומנסים לגרור אחריהם את חלושי הדעת", יכריזו השבת בגור ויבהירו כי מי שיתפלל במניין של הגר"ש אלתר - יסולק מהחסידות (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)

בעקבות כישלון השיחות בין הצדדים בחסידות גור, קיבלו גבאי בתי המדרש של החסידות נוסח מיוחד אותו יקריאו השבת בכל ריכוזי החסידות, נגד החסידים שמתכוונים להשתתף במניינו של ראש ישיבת שפת אמת, הגר"ש אלתר, בשמחת תורה.

בנוסח המיוחד נכתב בשם הוועדה האחראית, כי "לאחר המאמצים שנעשו בכדי למנוע מלהגיע למצב זה, נאלצים להודיע, כי "היות ולדאבונינו ישנם אנשים ממורמרים שמחרחרים ריב ומנסים לגרור אחריהם את חלושי הדעת, במטרה לקעקע את יסודות הדת, לכן כל מי שמשתתף או מבקר, אפילו באופן חד פעמי בכל התאספות כגון תפילה או שיעור וכדומה, עליו לדעת כי הוא מנתק עצמו מציבור אנשי שלומינו, על כל המשתמע מכך".

עוד נכתב, כי "עלינו להתחזק בתורה ויראת שמים ולא להתעסק בנושא זה כלל, ולפעול בעניין אך ורק על פי הנחיות הוועדה".

הגר"ש אלתר (צילום: כיכר השבת)

הרקע למכתב הוא החלטתו של ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר לערוך את סדרי חג שמחת תורה באופן עצמאי בבניין של מוסדות רמ"א בירושלים, אותו שכרו אנשיו, לאחר שבמשך השנים היה הגר"ש מקבל את העליה לתורה של 'כל הנערים' והשנה החליטו בגור שלא להמשיך במנהג.

כזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת' אודות פגישה שנערכה בין בניו של האדמו"ר מגור לבין חלק מבניו של האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' בניסיון להביא לסיום המתיחות בין הצדדים, אך כרגע נראה כי המתיחות צפויה להחריף.

המתיחות, פרצה מחדש בחודשים האחרונים לאחר מכתב התמיכה שפרסם ר' שאול אלתר בעסקן ברלינר, שהוחרם על ידי רבני החסידות בארץ, בשל פרשת הקעמפ בארה"ב, וכפי שדווח בהרחבה בחודשים האחרונים ב'כיכר השבת'.

כחלק מהמתיחות, לא הוזמן הגר"ש אלתר לשמחת החתונה שנערכה בשלהי שנת ה'תשע"ט בחצר הקודש גור, מה שסימן בעיני רבים מהלך שעשוי היה להביא לדחיקתו החוצה ולהקמת חצר עצמאית.

בערב חג הסוכות, במכתב לבחור הלומד בישיבה כלל חסידית כתב לו ר' שאול: "לא היית רוצה, מסתמא, להתחנך במקום שתלמידיהם מלבינים פנים ומאבדים חלקם לעוה"ב", ברמיזה נגד ישיבות גור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר