הפיצול בחסידות גור

הגר"ש אלתר התפלל עם הספודיק של הפני מנחם

כשלוש מאות אברכים הגיעו להתפלל בשמחת תורה במניין של הגר"ש אלתר, שכובד ב'חתן תורה' וכיבד את אחיו הגר"ד ב'אתה הראת' • חסידי גור תצפתו על המגיעים למקום (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קרוב לשלוש מאות אברכים, חובשי ספודיק, השתתפו במהלך חג שמחת תורה במניין של הגר"ש אלתר בהיכל ישיבת רמ"א בירושלים.

מספר חסידי גור נצפו מתצפתים על המקום, על מנת לראות מי הם המגיעים להתפלל במניין המדובר, לאור הוראת הוועדה האחראית כי כל המגיע לשם - יסולק מחסידות גור.

בנוסח שהכריזו בבתי הכנסת של החסידות בשבת חול המועד סוכות נמסר כי "היות ולדאבוננו ישנם אנשים ממורמרים שמחרחרים ריב ומנסים לגרור אחריהם את חלושי הדעת, במטרה לקעקע את יסודות הדת, לכן כל מי שמשתתף או מבקר, אפילו באופן חד פעמי בכל התאספות כגון תפילה או שיעור וכדומה, עליו לדעת כי הוא מנתק עצמו מציבור אנשי שלומנו, על כל המשתמע מכך".

בליל החג, התפלל במניין של הגר"ש אלתר גם אחיו הגאון רבי דניאל, ובכך ביטא את תמיכת האחים, בני האדמו"ר ה'פני מנחם' בצעדים בהם נקט אחיהם ר' שאול. בבוקר, כדרכו בשנים האחרונות, התפלל הגר"ד בבית הכנסת החסידי בשכונת שערי חסד.

ר' שאול חבש במהלך החג את הספודיק של אביו, האדמו"ר הפני מנחם מגור, אך סירב לאלו שניסו לשנות את תארי הכבוד שלו, מלבד הכינוי 'מורינו ראש הישיבה', כנהוג עד כה.

בלילה, כובד הגר"ש ב'אתה הראת' אך העביר את הכיבוד לאחיו, רבי דניאל. הגר"ש עלה לתורה ל'חתן תורה', והגאון רבי בצלאל ווקסלשטיין, שמסתמן כי יהיה רב הקהילה, כובד ב'חתן בראשית'.

לאחר תפילת מוסף, נשא הגר"ש דברים ואמר בין היתר כי לאנשים שהגיעו למרות הקשיים והפחדים, יש זכות כמו של עשרה ראשונים. "כל הקשיים ייפתרו ואני אומר לכם שהכל יסתדר. צריך להסתכל בעין טובה אחד על השני".

כעת, מעניין יהיה לעקוב ולראות האם אכן יהיה פיצול סופי, עד לכדי הקמת מוסדות חינוך אלטרנטיביים לפורשים מחסידות גור, ומה יהיו ההשלכות הציבוריות של הצעדים שננקטו על ידי הצדדים השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר