אל תפספסו

עשר התמונות שמסכמות את 'חג הסוכות' • צפו

שמחת בית השואבה, הכותל המערבי, הושענא רבה, הקפות שניות - צלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג מסכם את חג הסוכות עם עשר תמונות - אותן בחר בקפידא • צפו בגלריה (מעניין)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

1.

הקפות שניות. בכל רחבי הארץ שמחו אמש עם ספרי התורה עד השעות הקטנות של הלילה. בתמונה: חסיד במאה שערים רוקד עם ספר תורה בידו.

2.

הושענא רבה בחסידות תולדות אהרן. את הערבות דופקים בכל מקום שרק תלכו, אבל יש מקומות שבהם זה נראה מיוחד. למשל, כמו בחסידות תולדות אהרן, שם התפילה נמשכת עד 3 בצהריים, כשהחסידים מתפללים על הפארנצ'עס יחד עם האדמו"ר.

3.

שמחת בית השואבה. התמונה הזו צולמה בשמחת בית השואבה אצל הרב שכטר באולם 'בנות ירושלים', ‏‎הבן מי שרוקד במרכז התמונה את ריקוד הקדצ'קה הוא הרב נתן שכטר - בנו של הרב יעקב מאיר שכטר.

4.

עולים לרגל. בכל בוקר בחול המועד, המונים עולים לתפילת שחרית בכותל המערבי ומתפללים שם שחרים בנץ החמה. בתמונה: מנענעים את ארבעת המינים בתפילת שחרית בכותל.

5.

בנות בשמחה. לא בכל שמחת בית השואבה יש עזרת נשים, אבל יש מקומות שלמרות זאת, ילדות השכונה רוצות לצפות בריקודים - ומצליחות. בתמונה: ילדות מציצות לשמחת בית השואבה מהחור שיצרו בבד של הסוכה.

6.

ברכת כהנים. זה הבוקר הכי עמוס בכותל המערבי בחול המועד. מאות כוהנים עולים למקום הקדוש לעם היהודי ועורכים ברכת כהנים המונית מול עשרות אלפי מתפללים. בתמונה: הכהנים במהלך הברכה בכותל.

7.

ערבות להושענא רבה. יש שקונים את הערבות להושענא רבה בצמתים או בכניסה לבתי הכנסת, אבל יש כאלה שמהדרים יותר, וקונים ערבות גדולות והם גם מקפידים לבדוק אותם.

8.

שמחת בית השואבה בבעלזא. בכל יום מתקיימת שמחת בית השואבה במקומות רבים. בחסידות בעלזא, זו אחת השמחות הגדולות, כאשר אלפים רוקדים במעגלים מסודרים בחצר בית המדרש הגדול של החסידות.

9.

הכותל של הקנאים. הקנאים, כידוע, לא נכנסים לכותל המערבי. הם הולכים מידי בוקר למרפסות הסמוכות לכותל, שם הם מתפללים. בתמונה: צעיר חובט את הערבות על רקע הר הבית.

10.

שמחת בית השואבה בתולדות אהרן. זה אחד המקומות שמאחד את כל עם ישראל במהלך החג. שמחת בית השואבה בחסידות תולדות אהרן, שם אפשר לראות את כל הזרמים רוקדים זה לצד זה במשך שעות, מידי ערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר