עם ה'בלוק'?

בכחול לבן הזמינו את הליכוד לפגישת מו"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראשי סיעות הימין, לקראת העברת המנדט הלילה לידי בני גנץ. בכחול לבן עדכנו כי צוות המו"מ של הליכוד הוזמן לפגישה מחר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראשי סיעות הימין, היום עם נתניהו (צילום: ללא קרדיט)

בצוות המשא ומתן של 'כחול לבן' עדכנו אחר הצהריים (רביעי) כי צוות המשא ומתן של מפלגת הליכוד הוזמן לפגישה מחר. בליכוד נענו לקריאה, ויבואו לפגישה.

הערב, בשעה 20:00, יטיל הנשיא ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ, לאחר שבנימין נתניהו החזיר את המנדט לאור כישלונו להרכיב ממשלה.

מוקדם יותר היום, כינס ראש הממשלה נתניהו את ראשי סיעות הימין, איתם חתם על 'בלוק', לפגישה במשרד ראש הממשלה בירושלים.

בפגישה סוכם שהשרים יריב לוין וזאב אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן.

ראש הממשלה חזר על קריאתו לאמץ את מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, שהיא הממשלה הנחוצה לישראל בעת הזאת. נתניהו נענה לפניית כחול לבן לפגישה עם צוות המשא ומתן מחר אחרי הצהריים.

ח"כ נפתלי בנט אמר לפני הפגישה: "אזרחי ישראל סיימו את חופשת החגים וחזרו לעבוד, אבל נראה שרק הפוליטיקה עדיין בחופשה. אנחנו נעשה הכל כדי להקים ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיוביל לבחירות בפעם השלישית".

לראשונה, הגיע השר אריה דרעי להשתתף בישיבת ראשי סיעות המחנה הלאומי, כנראה במטרה להזים את השמועות על אפשרות של פרישת ש"ס מהבלוק.

בתוך כך, דקות לאחר הפגישה נצפה סגן השר ליצמן כשהוא יוצא מבית הנשיא בירושלים. לא ברור האם ישנו קשר להעברת המנדט מנתניהו לבני גנץ.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שיקבל את המנדט מהנשיא, יעמדו 28 ימים לרשותו של בני גנץ להרכיב ממשלה, ובאם ייכשל, במשך 21 ימים, יוכלו 61 חברי כנסת לפנות בכתב לנשיא המדינה ולבקש ממנו להטיל את הרכבת הממשלה על אחד הח"כים, לו יינתן פרק זמן של 14 יום.

ואם גם הוא ייכשל? לראשונה בתולדותיה, מדינת ישראל תצעד בפעם השלישית ברציפות למערכת בחירות נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר