פרטים חדשים מהמבצע הלילי

לפני מותו של המנהיג: קרב היריות בין דאעש ל'אריות הים'

רבים מהפרטים על המבצע שהביא ככל הנראה למותו של אל בגדאדי עדיין לא ברורים, אך בינתיים נחשפו שיתוף הפעולה עם הכורדים, התקיפה האווירית - והפשיטה הרגלית על המתחם (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום מתוך نجوم مصرية בפייסבוק)

בכיכר אמריקאי מאשר הצהריים (ראשון) מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל על ידי כוחות אמריקנים באזור אידליב, וזאת - אחרי שגופתו זוהתה.

לפי דיווח ברשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז", הבכיר אמר בין היתר: "במשך זמן רב חשדנו שבגדאדי מסתתר באידליב".

בתוך כך, סוכנות הידיעות "אעמאק", המזוהה עם דאעש, דיווחה כי עבדאללה קורדאש, אזרח עיראקי כבן 40, יהיה מחליפו של אל-בגדדי. קורדאש, היה בעברו פעיל באל-קאעידה, ונחשב מתכנן של מספר פיגועים קטלניים ברחבי העולם.

פרטים נוספים על מה שאירע הלילה בסוריה, נחשפו הצהריים. למרות שהתנכר לכורדים ואפשר את המבצע הצבאי הטורקי נגדם, מתברר כי הכוחות הכורדים סייעו לארה"ב במבצע שהביא בסופו של דבר למותו של מנהיג דאע"ש, אבל בכר אל-בגדאדי.

מפקד הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, גנרל מזלום עבדי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מבצע היסטורי ומוצלח כתוצאה מעבודת מודיעין משותפת עם ארצות הברית".

גם משרד ההגנה הטורקי עדכן על שיתוף פעולה בנושא עם ארה"ב. "הרשויות הצבאיות של טורקיה וארה"ב החליפו ותיאמו מידע ביניהן לפני הפעולה", נמסר.

כך חוסל אל-בגדדי? תיעוד מהרשתות החברתיות הערביות

בכיר טורקי הוסיף: "למיטב ידיעתי, אבו בכר אל-בגדדי הגיע למקום שבו תקפה ארה"ב 48 שעות לפני הפשיטה. לצבא טורקיה היה מידע מקדים על התקיפה. נמשיך לתאם את פעולותינו על הקרקע".

מי שהוציאו לפועל את המבצע, הם יחידת העילית האמריקאית, 'אריות הים', החתומים גם על מבצע חיסולו של אוסמה בן לאדן, המנהיג של אל קאעידה.

המבצע, שתוכנן מראש באישורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החל מעט לאחר חצות הלילה, ונמשך כארבע שעות. בסיומו, נרשמו תשעה הרוגים, בהם ככל הנראה אל-בגדאדי, שתיים מנשותיו, אישה נוספת וילד.

מטוסי קרב, מסוקים ומל"טים הפציצו מהאוויר, אך הם נתקלו בתגובה של ירי כבד מהקרקע, ולכן נסוגו מהמקום - אליו שבו כעבור כמחצית השעה.

בשלב השני, הונחתו לוחמי 'אריות הים' לשטח, והחלו בקרב יריות בינם לבין מחבלי דאעש ששהו במתחם. לפי דיווחים, הכוחות המיוחדים אספו מהמקום מודיעין ודגימות דנ"א.

זירת החיסול (צילום: מתוך הטוויטר)

לפי גורמי ביטחון עיראקיים, אל-בגדאדי ניסה להבריח את משפחתו לעבור גבול טורקי וכך נחשף. "המקורות שלנו בסוריה אישרו בפני צוות המשימה המודיעיני העיראקי שאמון על רדיפת אל-בגדאדי כי הוא נהרג יחד עם שומר ראשו האישי באידליב".

גורם מפתיע שאישר את המבצע, הם האיראנים. בכיר ברפובליקה האסלאמית צוטט אומר בסוכנות הידיעות רויטרס: "איראן עודכנה על מותו של אל-בגדאדי דרך גורמים סוריים בשטח".

לפני הדיווחים הרבים על המבצע, קדם ציוץ מסתורי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "משהו מאוד גדול קרה כרגע". בשעה 15:00 (שעון ישראל), צפוי טראמפ למסור הצהרה בבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר